تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۳۰۹۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد؛

تجارت آزاد با ۴ کشور برقرار می‌شود/ ابلاغ تجارت آزاد با اوراسیا در ۱۴۰۳

‌می‌متالز - رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ابراز امیدواری کرد که موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا طی ۶ ماه آینده از سوی مجلس شورای اسلامی ابلاغ شود.

به گزارش می‌متالز، «مهدی ضیغمی» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران امروز در همایش معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه‌های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان اینکه این رویداد مهم‌ترین رویداد تجاری کشور است، اظهار کرد: در سال میلادی که گذشت ۱۳۰۰ مهمان داشتیم بنابراین برنامه دولت افزایش کیفیت مهمانان و رشد تبادلات مالی در نمایشگاه ششم است. همه دولتمردان از این نمایشگاه حمایت می‌کنند و در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی افزود: برنامه ما در سال میلادی جدید توسعه زیرساخت‌های نمایشگاه است چراکه هدف ما در رویداد ششم ایران‌اکسپو، دعوت از ۵ هزار مهمان خارجی بود، اما ظرفیت تهران برای پذیرش حدود ۳۵۰۰ نفر است. دبیرخانه دائمی هم برای این نمایشگاه ایجاد می‌کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه با حضور مهمان‌های خارجی تبادلات تجاری بین ایران و سایر کشور‌ها توسعه می‌یابد، یادآور شد: قصد ما این است که با برگزاری هر نمایشگاه یک میلیارد یورو به صادرات کشور، افزوده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: همزمان با این نمایشگاه طی سال گذشته مصوب شد موافقت نامه‌های تجاری و آزاد را با برخی از کشور‌ها رقم بزنیم.

ضیغمی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم تجارت آزاد با اوراسیا طی ۶ ماه آینده از سوی مجلس شورای اسلامی ابلاغ شود.

وی افزود: همچنین تجارت آزاد با کشور‌های سوریه و ونزوئلا و یکی از کشور‌های اروپای شرقی در دست اقدام است. تجارت ترجیحی با اندونزی و برخی کشور‌های آسیای شرقی نیز در دستور کار قرار دارد. تجارت آزاد با پاکستان نیز در مرحله تنظیم فهرست کالاهاست.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران همچنین گفت: همچنین اضافه کردن کشتی در حوزه دریای خزر و خلیج فارس به مقصد برخی از کشور‌ها به ویژه آفریقا در دستور کار قرار دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده