تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۳۱۰۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زنگنه:

مصوبه مجلس درباره حقوق گمرکی در کاهش قیمت کالا‌های اساسی موثر خواهد بود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش حقوق گمرکی در بودجه سال آینده منجر به کاهش قیمت کالا‌های وارداتی به ویژه کالا‌های اساسی اعم از دارو، تجهیزات پزشکی، ماشین‌آلات و مواد اولیه تولید خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه، با اشاره به مصوبه نمایندگان مجلس در رابطه با تعیین حقوق گمرکی کالا‌های اساسی در بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: کالا‌هایی که به کشور وارد می‌شود، مشمول حقوق گمرکی هستند.

نماینده مردم «تربت حیدریه» با بیان اینکه حقوق گمرکی شامل دو بخش «حقوق دولتی» و «سود بازرگانی» می‌شود، ادامه داد: سود بازرگانی در اختیار دولت بوده که می‌تواند سالیانه برای کالا‌های مختلف تعیین و دفترچه آن را منتشر کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه حقوق دولتی، قوانین دائمی لازم را در اختیار داریم، ادامه داد: در این بخش ۹ درصد برای کالا‌های غیر اساسی و ۴ درصد برای کالا‌های اساسی منظور می‌شود لذا امسال هم همانند سال گذشته مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که حقوق دولتی برای کالا‌های اساسی، تجهیزات پزشکی، دارو و شیر خشک و مواردی از این قبیل و همچنین مواد اولیه آن‌ها یک درصد باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین نمایندگان در مصوبه‌ای حقوق دولتی جهت واردات ماشین‌آلات، ابزار کارخانجات، مواد اولیه بخش تولید را به ۲ درصد کاهش دادند.

وی تاکید کرد: به واقع کاهش حقوق دولتی و به طور کل حقوق گمرکی می‌تواند در کاهش قیمت کالا‌های وارداتی به ویژه کالا‌های اساسی اعم از دارو، تجهیزات پزشکی، ماشین‌آلات و مواد اولیه تولید موثر باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده