تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۳۲۱۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کاظمی:

بانک مرکزی باید مدیریت بازار ارز را تضمین کند

‌می‌متالز - نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس با بیان اینکه کاهش یا افزایش نرخ ارز در قیمت بسیاری از کالا‌های اثر گذار است، گفت: بانک مرکزی باید با برنامه‌های مختلف نسبت به ایجاد ثبات در بازار ارز اقدام کند.

به گزارش می‌متالز، سیدحمیدرضا کاظمی، در رابطه با ضرورت کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌های اساسی گفت: با توجه به نوسانات اخیر نرخ ارز و طلا، این نگرانی در میان مردم ایجاد شده که قیمت کالا‌های اساسی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش قیمت داشته باشد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس با اشاره به وظیفه دولت برای حفظ ارزش پول ملی کشور عنوان کرد: کاهش یا افزایش نرخ ارز در قیمت بسیاری از کالا‌های اثر گذار است از این رو بانک مرکزی باید با سیاست‌ها و برنامه‌های مختلف نسبت به ایجاد ثبات در بازار ارز اقدام کند هر چند سیاست‌ها اعمالی چندان رضایت بخش نبوده و نتوانسته موجب کنترل قیمت‌ها شود.

وی اضافه کرد: دولت با توجه به اثر پر رنگ نرخ ارز بر قیمت سایر کالا‌ها دولت حتما باید قاطعانه ورود کرده و بازار را کنترل کند. هم اکنون در آستانه برگزاری انتخابات دوره دوازدهم مجلس، ماه مبارک رمضان و عید نوروز هستیم، لذا حتما باید اقدامات قابل قبولی از سوی دولت انجام شود تا نرخ ارز ثابت و تورم لجام گسیخته کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده