تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۳۱۰۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱ معدن و ۳ واحد متخلف آلاینده در کاشان پلمب شد

‌می‌متالز - رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان اینکه یک معدن و ۳ واحد متخلف آلاینده در کاشان پلمب شد، گفت: ۷۲۵ مورد پایش از واحد‌ها انجام شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری تسنیم، اللهیار دولتخواه از ۷۲۵ مورد پایش از واحد‌های آلاینده شهرستان کاشان طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در این راستا ۳۴ مورد شکایت از واحد‌های آلاینده شهرستان کاشان به ثبت رسیده و ۱۶۱ مورد نیز اخطاریه به ثبت رسیده است.

وی در بیان جزئیات اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل و بازرسی از واحد‌های آلاینده افزود: ۷۴ مورد پایش نیز از معادن شهرستان کاشان صورت گرفته است و از این پایش‌ها چهار مورد از واحد‌های آلاینده متخلف پلمب شد به نحوی که یک مورد از این موارد پلمب معدن بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان با بیان اینکه بر اساس قانون این اداره بخش‌های آلاینده واحد‌های تولیدی را پلمب و پیگیر رفع آلایندگی است، ابراز داشت: واحدی که آلایندگی دارد باید مسائل زیست‌محیطی را مد نظر قرار دهد و در راستای رفع آلایندگی اقدام کند.

وی با بیان اینکه در ابتدا واحد‌های آلاینده متخلف اخطاریه دریافت می‌کنند، گفت: واحد‌های آلاینده متخلف در صورتی که به اخطاریه‌ها توجه نکرده و در راستای رفع آلایندگی اقدام نکنند، با دستور مقام قضایی نسبت به پلمب واحد‌های آلاینده متخلف اقدام می‌شود.

دولتخواه با بیان اینکه در برخورد قانونی با واحد‌های متخلف آلاینده در شهرستان کاشان با احدی مماشات نداریم، تصریح کرد: واحد‌های آلاینده متخلف ملزم به رفع آلایندگی هستند و در این زمینه ملزم به رفع آلایندگی در فرصت تعیین‌شده هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده