تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۳۲۷۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت خبر داد؛

تخصیص ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین مالی تولید

‌می‌متالز - معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت از تخصیص ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تأمین مالی تولید خبر داد و گفت: بانک‌ها در مسیر حمایت از تولید حرکت کنند.

به گزارش می‌متالز، «محمدمجید فولادگر» معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در نشست با فعالان تولیدی و اقتصادی گیلان اظهار کرد: گوش و چشم مسئولان برای شنیدن مشکلات و دغدغه‌های تولیدگران و فعالین اقتصادی باز است.

وی با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال در سرفصل‌های مختلف بیان کرد: توسعه و پیشرفت کشور بدون توجه به تولید امکان پذیر نیست.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با تاکید بر لزوم حمایت بانک‌ها از تولید اضافه کرد: بانک‌ها باید در مسیر حمایت از تولید حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه‌مندی تولیدکنندگان در حوزه بانک‌ها به‌حق است، یادآور شد: نگاه بانک‌ها به تولید باید مسوولانه و دغدغه مندانه باشد.

فولادگر با اشاره به اهمیت توسعه تولید دانش‌بنیان بیان کرد: نگاه حمایتی به تولید دانش‌بنیان و علم پایه ویژه است.

وی با اشاره به مشکلات تأمین انرژی صنایع و کارخانجات اظهار کرد: پایدار نگه داشتن انرژی و سوخت صنایع مورد تاکید است و نباید چراغ صنایع به خاطر ناترازی انرژی خاموش بماند.

فضای تأمین مالی در کشور رو به بهبود است

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه فضای تأمین مالی در کشور رو به بهبود است، افزود: بانک‌مرکزی برای بهبود بخشی تأمین مالی اقدامات قابل توجهی انجام داده که در دراز مدت نتیجه می‌دهد.

وی با اشاره موانع در مسیر تولید و اشتغال تصریح کرد: دولت سیزدهم نگاه راهبردی برای حل مشکلات تولیدی دارد و در این بخش اقدامات خوبی صورت گرفته است.

فولادگر با بیان اینکه رفتن به قله‌های پیشرفت دردسر‌ها و موانع طبیعی است، خاطرنشان کرد: برداشتن موانع، تلاش برای گام برداری در مسیر توسعه و ثبات مدیریتی در بخش‌های مختلف منجر به موفقیت می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور به صاحبان تولید نیاز مبرم دارد، افزود: رسیدن به توسعه در بخش‌های مختلف نیازمند توجه به تولید است.

معاون وزیر صمت با تاکید بر هموارسازی مسیر تولید بیان کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که تولید انتخاب اول افراد برای سرمایه گذاری تبدیل شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدات دانش بنیان اضافه کرد: بستر‌ها برای تولید دانش بنیان و صادرات محور فراهم می‌شود.

فولادگر از تخصیص ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تأمین مالی تولید در کشور خبر داد و گفت: مقدمات تخصیص این اعتبار برای جان بخشی مالی به تولید فراهم شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده