تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۳۳۳۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات درآمد و هزینه سازمان اموال تملیکی در ۷ سال اخیر

‌می‌متالز - درآمد‌های سازمان اموال تملیکی در سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۰، ۱۳۹۹، ۱۳۹۸، ۱۳۹۷، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۵ به ترتیب برابر با هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، ۴۲۹ میلیارد تومان، ۲۳۱ میلیارد تومان، ۵۸ میلیارد تومان، ۸۹ میلیارد تومان، ۳۶ میلیارد تومان و ۲۶ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش می‌متالز، براساس آمار‌های موجود، درآمد سازمان اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱ به هزار و ۶۰۴ میلیارد دلار رسیده است. هزینه‌های این سازمان در همین سال برابر ۸۳۲ میلیارد تومان بوده است.

برهمین اساس درآمد‌های این سازمان به ترتیب در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹، ۱۳۹۸، ۱۳۹۷، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۵ برابر با ۴۲۹ میلیارد تومان، ۲۳۱ میلیارد تومان، ۵۸ میلیارد تومان، ۸۹ میلیارد تومان، ۳۶ میلیارد تومان و ۲۶ میلیارد تومان بوده است.

نمودار درآمد‌ها و هزینه‌های سازمان اموال تملیکی در ۷ ساله اخیر به شرح زیر است:

جزئیات درآمد و هزینه سازمان اموال تملیکی در ۷ سال اخیر

سهم ۵۲ درصدی هزینه‌های سرمایه‌ای در سازمان اموال تملیکی

براساس رویه سازمان اموال تملیکی، هزینه‌های این سازمان از درآمد‌های آن کسر می‌شود و باقی مانده به عنوان سود این سازمان شناسایی خواهد شد. برهمین اساس هزینه‌های این سازمان و سهم هر یک از عناصر آن اهمیت دارد.

با توجه به آمار‌های ارائه شده سهم هزینه‌های سرمایه‌ای ۵۲ درصد، حقوق و دستمزد ۳۰ درصد، مزایای پایان خدمت ۴ درصد، اجاره انبار و دفاتر نمایندگی استان‌ها ۴ درصد، حمل و نقل ۴ درصد، بیمه سهم کارفرما و بیمه بیکاری ۳ درصد و استهلاک دارایی‌های ثابت مشهود و نامشهود ۳ درصد بوده است.

نمودار جزئیات سهم هزینه‌های سازمان اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

جزئیات درآمد و هزینه سازمان اموال تملیکی در ۷ سال اخیر
گفتنی است، مقایسه درآمد‌ها و هزینه‌های سازمان اموال تملیکی نشان می‌دهد که از سال ۱۳۹۹ این سازمان به سوددهی رسیده است و طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شاهد شدت گرفتن این فرآیند بوده‌ایم. همچنین این سازمان در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۵ زیان‌ده بوده است.

نمودار مقایسه درآمد و هزینه سازمان اموال تملیکی از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

جزئیات درآمد و هزینه سازمان اموال تملیکی در ۷ سال اخیر
البته باید توجه داشت که روند رو به رشد درآمد‌های سازمان اموال تملیکی به دلیل کالا‌هایی بوده است که سال‌های گذشته رسوب کرده بوده است؛ بنابراین و طبق گفته مسوولان سازمان اموال تملیکی در حال حاضر دیگه مانند گذشته کالا برای فروش در اختیار این سازمان قرار ندارد و این انتظار وجود دارد تا روند شدید رو به رشد درآمد‌های این سازمان که در ۱۰ ماهه سال جاری به ۱۰ همت نیز رسیده است، در سال‌های آینده کندتر شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده