تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۳۳۵۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات تجارت ۵۵ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور همسایه

می متالز - حجم مبادلات تجاری کشورمان در ۱۱ ماهه سال جاری با کشورهای همسایه با ۲.۵ درصد افزایش به رقم ۵۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار رسید.

به گزارش می‌متالز، از مجموع مبادلات تجاری ایران با کشور‌های همسایه ۲۵ میلیارد و ۸۴۴ میلیون دلار آن به صادرات و ۲۹ میلیارد و ۴۳۱ میلیون دلار به واردات اختصاص داشته است.

صادرات ایران به کشور‌های همسایه در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳ درصد و از حیث ارزش ۹ درصد کاهش و واردات از کشور‌های همسایه در این مدت از حیث وزن و ارزش به ترتیب ۱۱ و ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ۱۱ ماهه سال جاری ارزش صادرات ایران به ۸ کشور همسایه با کاهش و با ۷ کشور دیگر همسایه با افزایش روبرو بوده است.

در این مدت ارزش صادرات ایران به کشور‌های عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، کویت، قطر و عربستان سعودی با کاهش و با کشور‌های همسایه امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، فدراسیون روسیه، قزاقستان و بحرین با افزایش روبرو بوده است.

در ۱۱ ماهه سال جاری در بین کشور‌های همسایه واردات کالا به لحاظ ارزش از کشور‌های بحرین، قزاقستان، پاکستان و کویت کاهش داشته است، در این مدت بیشترین میزان درصد افزایش واردات به لحاظ ارزشی از بین کشور‌های همسایه به ارمنستان، عراق، ترکمنستان، قطر و فدراسیون روسیه اختصاص داشت.

میزان وزنی واردات از کشور‌های همسایه در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۱ میلیون و ۴۳۲ هزار تن و میزان وزنی صادرات به کشور‌های همسایه ۶۷ میلیون و ۱۰۸ هزار تن بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده