تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۳۴۱۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۳۰ درصدی سود سهام عدالت در اسفندماه

‌می‌متالز - وزیر اقتصاد و دارایی گفت: رقم سود سهام عدالت که ٢۵ اسفندماه پرداخت می‌شود ٣٠ درصد کمتر از رقمی است که پاییز امسال برای سهامداران واریز شد.

به گزارش می‌متالز، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در مورد واریز بخش دوم سود سهام عدالت با بیان اینکه سود این مرحله ۳۰ درصد کمتر از مرحله پاییز است گفت: سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفند به حساب مشمولان واریز می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برسود سهام عدالت متوفیان هم در این تاریخ پرداخت می‌شود، گفت: تمام دارندگان سهام عدالت مشمول دریافت سود در همین تاریخ خواهد شد.

خاندوزی همچنین در مورد واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در دو خودرو‌سازی بزرگ ایران خودرو و سایپا گفت: دولت در یکی از این خودروسازان ۶ درصد و در دیگری ۱۷ درصد سهام دارد. البته مابقی سهام دولت به صورت تودلی و یا غیرمستقیم است.

او گفت: اولویت ما بعد از فرمایش مقام‌معظم رهبری در بهمن‌ماه امسال مبنی بر استفاده از ظرفیت کارآفرینان است گفت: در صنعت خودروسازی هم از مدیریت غیردولتی که چابک و بهره ور‌تر است استفاده می‌کنیم.

وی اظهار کرد: بخشی از سهام خودروسازان در وثیقه تسهیلات بانک‌ها بود که قرار شد از وثیقه خارج شود، اما اولویت ما تغییر مدیریت در خودروسازی‌های بزرگ است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده