تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۳۴۷۵۷
سرویس خبر : انرژی
با همراهی وزیر صمت انجام شد؛

بازدید وزیر انرژی ازبکستان از توانمندی‌ها و تکنولوژی‌های نوین ایران در حوزه انرژی

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: دولت ما از پیشنهاد همکاری ازبکستان در جهت کمک به ایجاد زیرساخت برقی‌سازی ازبکستان استقبال می‌کند.

به گزارش می‌متالز، در بازدید وزیر انرژی ازبکستان از توانمندی‌ها و تکنولوژی‌های نوین ایران در حوزه انرژی که دیروز و در دومین روز از سفر هیات ازبکستانی به کشور انجام شد، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با «جورابیگ میرزا محموداف» وزیر انرژی ازبکستان در خصوص توسعه نیروگاه ها، پروژه‌های خدمات فنی، مهندسی و توسعه زیرساخت‌های برقی مذاکره کرد.

وی با اشاره به جابجایی هوشمند تاکید کرد: تنوع منابع تامین انرژی و اهمیت موضوعات زیست محیطی، دو عامل مهم حرکت کشور‌ها به سمت برقی‌سازی خودرو است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه قیمت جهانی بنزین ارزان نیست، افزود: در جمهوری اسلامی ایران یارانه قابل توجهی به سوخت تخصیص داده می‌شود. ما در وزارت صمت به‌دنبال آن هستیم که از وابستگی به منابع محدود انرژی جدا شده و منابع انرژی صنایع و خودروها را متنوع کنیم.

وی با استقبال از پیشنهاد همکاری مشترک شرکت‌های ازبک با ایران یادآور شد: شرکت‌های ایرانی ظرفیت بسیار بالایی در اجرای پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی دارند و آغاز یک همکاری مهم فناورانه با ایجاد زیرساخت برقی‌سازی هموار می‌شود.

علی‌آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران تکنولوژی تولید پیچیده‌ترین محصولات را دارد و دولت ما از پیشنهاد همکاری ازبکستان در جهت کمک به ایجاد زیرساخت برقی‌سازی ازبکستان استقبال می‌کند و در راستای اجرایی شدن آن حمایت لازم را به کار خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به وزیر انرژی ازبکستان که آیا امکان ساخت شارژر‌های برقی متناسب با شرایط این کشور را دارد؟، تاکید کرد: ایران صاحب تکنولوژی ساخت شارژ‌های برقی و در این زمینه جز کشور‌های پیشرو است. به‌همین دلیل تولید این محصول با توجه به سفارش و سلیقه مردم ازبکستان و به شکل بومی توسط مهندسان ایران انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران افزو: شارژ‌های برقی ایران برای کشور‌هایی که به‌دنبال برقی‌سازی هستند، گزینه جذابی است و هم اکنون در برخی کشور‌های منطقه شارژر‌های ایران نصب شده است.

در ادامه این نشست، «جورابیگ میرزا محموداف» وزیر انرژی ازبکستان نیز با اشاره به لزوم گسترش همکاری با ایران گفت: توسعه و تقویت مناسبات در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی از جمله اهداف ما در سفر به ایران است.

وی با اشاره به تکنولوژی ایران در موضوع تولید شارژر‌های برقی به عنوان زیرساخت برقی‌سازی ادامه داد: در کشور ازبکستان علاوه بر موضوع زیست محیطی، گران بودن انرژی ما را به سمت برقی‌سازی سوق داده است.

وزیر انرژی ازبکستان اضافه کرد: بنابراین برقی‌سازی و بومی‌سازی آن برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین دلیل به شکل جدی در حال آماده‌سازی طرحی جامع در این خصوص به رئیس جمهور ازبکستان هستیم.

میرزا محموداف با اشاره به پیشتازی ایران در بسیاری از زمینه‌های فنی مهندسی گفت: ما به دنبال آن هستیم در زمینه‌های مختلف از ایران کمک بگیریم که از جمله آن توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی و ساخت کارخانه تولید شارژر‌های برقی به کمک ایران است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده