تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۳۴۹۹۳
مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد

لزوم ورود مستقیم دانش‌بنیان‌ها به فرآیند ساخت داخل و ارتقای فناوری و نوآوری

‌می‌متالز - مدیر پشتیبانی، ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران بر لزوم ورود مستقیم شرکت‌های دانش‌بنیان به مقوله ساخت داخل تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، «برزو قنبری‌عدیوی» روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۱۶ و ۱۷ اسفندماه) در نشست مشترک مدیران پژوهش، فناوری و کالای نفت به میزبانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی با حضور «مهدیا مطهری» مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، «مهدی حیدری» مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی، «علی منتصری» مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی اظهار کرد: با استفاده از استاندارد ایزو ۱۴۲۲۴ سعی کردیم به مهم‌ترین نیاز‌ها در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان با اولویت‌های ویژه تعریف شده، پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: این اولویت‌ها در شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت در دسترس عموم شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور قرار گرفته است تا بر مبنای آن، همکاری‌ها شکل بگیرد.

مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت گفت: در دولت سیزدهم توانستیم ۱۴ مگا پروژه را شناسایی کنیم که در هیات مدیره شرکت ملی نفت مصوب شد و هم‌اینک در حال پیگیری است.

قنبری همچنین با بیان اینکه دو سوم از این پروژه‌ها به مرحله قرارداد رسیده است و تعدادی هم سال آینده به تولید انبوه می‌رسد، افزود: به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها، نتیجه پایش اطلاعات دریافتی درباره عمق ساخت داخل تجهیزات در شرکت نفت مناطق مرکزی و دیگر شرکت‌های عملیاتی بود.

وی همچنین با بیان اینکه عمده نیاز‌های فناورانه ما تعریف شده است، یادآور شد: اولویت‌های مختلفی برای ارزیابی و تحلیل این داده‌ها از جمله ارزبری، نیاز عملیاتی، دانش فنی، فناوری فنی مورد نیاز و دیگر مسائل پیش‌بینی شده است.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت تصریح کرد: پس از شناسایی نیاز‌های فناورانه و معرفی تجهیزات راهبردی و گلوگاهی شرکت ملی نفت ایران استعلام و نظرخواهی از شرکت‌ها انجام شد.

قنبری، تسهیل‌گری، جلوگیری از موازی کاری و تجمیع تقاضا را مهم‌ترین دلیل ورود شرکت ملی نفت ایران به این موضوع ذکر کرد و گفت: ترجیح می‌دهیم که شرکت‌ها مستقیما وارد ساخت داخل شوند.

وی اعلام کرد: در ستاد شرکت ملی نفت ایران تمهید‌های لازم برای بررسی ورود شرکت‌ها در ساخت داخل نیز اندیشیده شده؛ البته در بعضی از موارد نیاز است فراشرکتی نگاه کنیم، زیرا بعضی از کالا‌ها با حجم استفاده بیشتری روبه‌رو هستند.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ادامه داد: در این فرآیند کنار همکارانمان هستیم، زیرا این همکاری‌ها سبب شد شرکت ملی نفت طی دو سال گذشته رتبه نخست در بحث استفاده از دستورعمل ساخت داخل ازسوی شرکت‌های دانش‌بنیان را کسب کند.

قنبری یادآور شد: تحلیل موضوع و مقدار پیشرفت، هدف بعدی در منشور ساخت داخل است که در تلاشیم تا به‌صورت کمی این موضوع در وزارت نفت نهادینه شود.

منبع: شانا

عناوین برگزیده