تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۴۰۵۴۴
سرویس خبر : انرژی
پورابراهیمی:

هزینه‌های تولید برق از طریق بهینه‌سازی انرژی و صرفه‌جویی تامین شود/نباید با قطع برق ظرفیت تولید صنایع را محدود کرد

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط کنونی که در سیاست‌های کلان کشور به‌دنبال افزایش ظرفیت تولید هستیم، دیگر نباید ظرفیت تولید کنونی را با قطع برق صنایع محدود کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی با ابراز نگرانی از قطع برق صنایع در فصل تابستان که ضرر‌های اقتصادی بسیاری برای کشور به دنبال دارد، گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر در تامین برق چاه‌های کشاورزی و برق مورد نیاز صنایع با مشکلات جدی رو به رو بودیم و این موضوع منجر به توقف بخشی از ظرفیت تولید کشور شده است لذا با توجه به شرایط پیش آمده باید تدبیر ویژه‌ای برای این مساله شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط وزارت نیرو در راستای حل این مشکل، افزود: وزارت نیرو درصدد این است که با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و ساخت نیروگاه توسط خود صنایع بخشی از این ناترازی در حوزه برق را جبران کند، اما این روش‌ها صرفا در میان مدت و بلندمدت پاسخگو خواهد بود و برای حل مشکل در کوتاه مدت باید راهکار‌های دیگری مانند افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که در سیاست‌های کلان کشور به‌دنبال افزایش ظرفیت تولید هستیم، دیگر نباید ظرفیت تولید کنونی را محدود کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح هرچه سریع‌تر دستگاه‌های سرمایشی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و صرفه‌جویی تاکید کرد و گفت: با توجه به زمان‌بر بودن تولید باید صرفه‌جویی را جدی گرفت تا حتی هزینه‌های تولید نیز از این مسیر تامین شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده