تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۴۰۹۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان:

شرکت‌های خصوصی در معادن کوچک مقیاس مس سرمایه‌گذاری کنند

‌می‌متالز - استاندار کرمان گفت: معادن مس مقیاس کوچک برای شرکت مس شاید جذابیت نداشته باشد، اما شرکت‌های خصوصی به فعالیت در این معادن ورود کنند که درآمدزا و اشتغال‌زا است.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در سومین روز از همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ و در پنل فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی مس در دانشگاه هایتک ماهان کرمان بیان کرد: مس پس از زغال سنگ قدیمی‌ترین صنعت استان کرمان است و نماد توسعه جدید در استان محسوب می‌شود که ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد.

وی تاکید کرد: حدود ۷۵ درصد از ذخائر مس کشور در استان کرمان وجود دارد که همه کشور باید از این ظرفیت بی‌بدیل استفاده کنند.

استاندار کرمان ادامه داد: برگشت حقوق معادن در مورد مس بهتر شده است و برآورد می‌شود که امسال یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی مس به کرمان برگردد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت مس ظرفیت بسیار بزرگی برای اشتعال و درآمدزایی و ارز آوری دارد و کاتد تولید شده مس حتما به صنایع جنبی تبدیل شود.

فداکار تصریح کرد: نباید مس فقط صدور کاتد باشد، زیرا ما به درآمد و اشتغال نیاز داریم که در حوزه‌های بالا دستی و پایین‌دستی مس این کار انجام شود.

وی بیان کرد: در بحث تولید مس طرحی با فناوری بالا توسط یکی از شرکت‌های داخلی در حال انجام است که انقلابی در این حوزه ایجاد می‌کند.

استاندار کرمان افزود: دنیا در آینده حتما به مس نیاز دارد و اگر اکتشافات بزرگ انجام شود حتما میزان ذخیره بیشتر هم می‌شود.

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با عنوان کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با هدف گذر از اقتصاد منبع پایه به دانش و فناوری، با ارائه ۲۵۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری و تامین نیاز‌های توسعه در بخش‌های مختلف از عصر دوشنبه به مدت چهار روز در ماهان شهرستان کرمان گشایش یافت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده