تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۴۰۹۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین نکوداشت آغاز به کار همکاران جدیدالاستخدام این شرکت:

کسب دانش و مهارت‌های فنّی، تخصّصی و ارتباطی برای کارکنان جدیدالاستخدام فولاد مبارکه ضروری است

‌می‌متالز - فولاد مبارکه سرزمین استعداد‌ها و فرصت‌هاست و ورود همکاران جدیدالاستخدام به این مجموعه را تبریک می‌گویم. شما عزیزان باید به این سوال پاسخ دهید که مفهوم کارِ بامعنا چیست و چگونه باید کار خود را معنادار کرد و این مفهوم باید برای شما جا بیفتد. اگر معنای کار وجود نداشته باشد زندگی سخت خواهد شد. کارِ معنادار همان کاری است که با انگیزه و با هدف باشد و برای شما احساس ارزش‌آفرینی و نقش‌آفرینی ایجاد کند.

به گزارش می‌متالز، اغلب می‌گوییم دیگران برای ما چه کرده‌اند، در حالی که باید بگوییم ما برای دیگران چه کرده‌ایم؟ درک تجربه شیرینِ کارِ معنادار وقتی محقق می‌شود که به جای این که بگوییم فولاد مبارکه برای من چه کرده، باید بگوییم من برای این مجموعه چه کرده‌ام و می‌خواهم چه کنم؟

مهم‌ترین چرایی ساخت فولاد مبارکه، ساخت ایران و مهم‌ترین چرایی حضور موسسان و سازندگان این مجموعه در دوران سخت دفاع مقدس، احساس مسوولیت و مسوولیت‌پذیری در قبال ایران و آینده ایران بوده است؛ بنابراین این انگیزه‌ها بوده که از دلِ خود، موفق‌ترین مجموعه صنعتی و مولود انقلاب اسلامی را به بار آورده، تا به امروز رشد کند و فلسفه وجودی خود را شرکت مسوولیت‌پذیر برای خلق آینده‌ای بهتر قرار دهد.

نقش شما همکاران جدیدالاستخدام در خلق آینده‌ای بهتر در دوره نخست اشتغال در فولاد مبارکه، کسب دانش و مهارت‌های فنّی، تخصّصی و ارتباطی است که بسیار تعیین‌کننده و ضامن پیشرفت شما در دوره‌های بعدی است. دوره بعدی دوره به‌کارگیری دانش، مهارت‌ها و مشارکت در بهبود و تحول سازمان و ارائه ایده‌ها و نوآوری‌هاست؛ در نهایت، دوره سوم حضور شما در این شرکت، دوره انتقال تجربیات و دانش به‌دست‌آمده در دو دوره اول است.

کارِ ما و شما همکاران جدیدالاستخدام در فولاد مبارکه فقط تولیدِ فولاد نیست، بلکه ما مدعی تبدیل انسان‌ها به کسانی هستیم که به گوهر وجودی خود پی برده باشند. فولاد مبارکه فرصت‌هایی برای شما فراهم خواهد کرد که به باکیفیت‌ترین و بالاترین نسخه وجودی خود برسید. شعارِ ما در فولاد مبارکه ساخت آینده‌ای بهتر برای ایران و ایرانی است که بدون شک این ساختن به ساختن آدم‌ها نیاز دارد.

امروز فولاد مبارکه به ثمره مجاهدت و تلاش‌های نسل‌های گذشته، ایران را در جمع ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه تولید فولاد قرار داده و بسیاری از کشور‌های صاحب نام و صاحبان تکنولوژی در این حوزه را پشت سر گذاشته است. از میان کسانی که استخدام فولاد مبارکه می‌شوند، کسانی موفق خواهند شد که در تمام دوران خدمت خود و در کنار نقش‌ها، مسوولیت‌ها، هدفمندی و پشتکار خود، فرهنگِ کاری درست و خوبی داشته باشد. این اخلاق، فرهنگ و باور‌های کاری غنی شماست که شما را به پیش خواهد برد.

خودتان را مالک سازمان و سازمان‌تان را مِلک پدری خود بدانید، از جهت دلسوزی برای سازمان نه از جهت تصرف در اموال و اختیارات؛ آینده‌نگر با شیوه بلندپروازانه باشید، اما به دنبال شهرت و قدرت و ارتقاء نباشید، بگذارید او به سوی شما بیاید؛ برای ارتقاء شما دنبال نباشید، خوب کار کنید خودش می‌آید به سراغتان. هر کجا هستید و هر کاری می‌کنید آنجا را مرکز دنیا بدانید و آن ماموریت را رسالت خود. پایبندی به ارزش‌ها اگر مورد تمسخر و استهزا قرار بگیرید متهم به سادگی یا سایر القاب شوید؛ شخصیت کاری شما از همین ابتدا در سال‌های اولیه کاری شکل می‌گیرد.

رویکرد فولاد مبارکه در سال جاری، سرآمدی در فرهنگ است چراکه معتقدیم سرآمدی در سایر حوزه‌ها به‌شدت به سرآمدی در فرهنگ وابسته است. فرهنگ شکرگزاری از نخستین خرده‌فرهنگ‌هایی است که در سال جاری در فولاد مبارکه در حال رواج یافتن است. ارزش شما همکاران جدیدالاستخدام بسیار بالاست و باید قدر خودتان را بدانید. امیدوارم همه برای نام ایران‌زمین تلاش کنیم و دین خود را ادا کنیم.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد