تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۸:۲۴
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۴۱۳۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عزم هیات معدنی الجزایر در خصوص همکاری در حوزه معدن و صنایع معدنی

‌می‌متالز - بازدید هیات معدنی الجزایر از مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران زمینه‌های همکاری و مشارکت در بخش معدن و صنایع مهعدنی را کلید می‌زند.

به گزارش می‌متالز، این جلسه که صبح روزدوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور مدیر و مدیران بخش فنی مرکز، معاون اداره کل معادن الجزایر و مسوول مشارکت و روابط خارجی در گروه معادن، مدیر شرکت ملی فولاد و آهن و مدیر توسعه شرکت ملی سنگ مرمرا الجزایر برگزار شد.

در این جلسه پورکریمی مدیر مرکز در خصوص فعالیت‌های مرکز گفت: امکانات آزمایشگاهی موجود در مرکز از بخش اکتشاف معادن تا انتهای فرآیند بازیافت باطله‌های معادن و بازیابی عناصر با ارزش از معدن بوده و مرکز در زمینه فلزات پایه پروژه‌های متعددی را به اتمام رسانده است.

وی در ادامه افزود، ایمیدرو آمادگی سرمایه‌گذاری در بخش طلا و آهن را در خارج از کشور دارد و همچنین، مرکز در سال جاری بر روی پروژه‌های عناصر حیاتی و بازیافت پسماند از باطله‌ها پروژه‌های متعددی را شروع به کار کرده است.

مدیج بودبوب، معاون اداره کل معادن الجزایر نیز ضمن ابراز خرسندی از بازدید از ایران و مرکز تحقیقات گفت: این کشور دارای معادن بزرگ در زمینه فسفات و، سنگ آهن و طلا و... می‌باشد که بعد از استقلال الجزایر در پی بهره‌برداری بهینه از این معادن هستند و آماده و پدیرای سرمایه‌گذاری خارجی هستند. 

معاون اداره کل معادن الجزایر در ادامه تمایل خود را به ایجاد رابطه همکاری و مشارکت دو کشوردر زمینه‌های معدنی و بهره‌برداری از معادن ابراز داشت.

منبع: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

عناوین برگزیده