تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۴۱۶۷۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لیتیوم جهان در سال ۲۰۲۳

‌می‌متالز - سه کشور استرالیا، شیلی و چین ۸۸ درصد از تولید لیتیوم دنیا را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص دادند. استرالیا که اولین تولیدکننده لیتیوم دنیاست و لیتیوم را مستقیماً از معادن سنگ سخت، به ویژه ماده معدنی اسپودومن استخراج می‌کند طی دهه گذشته شاهد یک جهش بزرگ در تولید بوده است. در سال ۲۰۱۳، استرالیا ۱۳۰۰۰ تن لیتیوم تولید کرد که این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۸۶۰۰۰ تن رسید.

به گزارش می‌متالز، شیلی در رتبه دوم، اما با رشد متوسط تری قرار دارد. تولید شیلی از ۱۳۵۰۰ تن در سال ۲۰۱۳ به ۴۴۰۰۰ متریک تن در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت. برخلاف استرالیا، این کشور لیتیوم را از آب نمک استخراج می‌کند. چین هم که لیتیوم را از آب نمک تولید می‌کند، طی این سال‌ها به شیلی نزدیک شده است. این کشور تولید داخلی خود را از ۴۰۰۰ تن در سال ۲۰۱۳ به ۳۳۰۰۰ تن در سال گذشته افزایش داد.

همچنین شرکت‌های چینی سهام خود را در شرکت‌های تولیدکننده لیتیوم در سراسر جهان افزایش داده‌اند. سه شرکت چینی نیز جزو برترین شرکت‌های استخراج لیتیوم هستند. با افزایش تولید تمام تولیدکنندگان برتر برای پوشش تقاضای صنعت انرژی‌های پاک، به ویژه برای باتری‌های خودرو‌های برقی، بازار لیتیوم اخیراً شاهد مازاد عرضه بوده است که باعث سقوط بیش از ۸۰ درصدی قیمت‌ها نسبت به اوج اواخر سال ۲۰۲۲ شده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد