تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۴۲۲۲۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه‌گذاری آمریکا در اوکراین برای استخراج لیتیوم

‌می‌متالز - رئیس حزب خدمت به مردم اوکراین در سخنانی گفت که آمریکا قصد سرمایه‌گذاری در صنایع استخراج لیتیوم اوکراین را دارد.

به گزارش می‌متالز، دیوید آراخامیا، رئیس حزب خدمت به مردم به رهبری ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که آمریکا قصد دارد با احداث کارخانه‌ای با این در تولید ماده معدنی لیتیوم همکاری کند.

وی افزود: چنین تصمیمی به دلیل این واقعیت اتخاذ شده است که چین بیشتر لیتیوم در جهان را در کنترل خود دارد.

آراخامیا در کنفرانسی با عنوان سرمایه گذاری و بازسازی آینده اوکراین گفت: آمریکا از ما می‌خواهد که چیزی شبیه به یک کنسرسیوم ایالات متحده و اوکراین داشته باشیم. ما منابع لیتیوم زیادی داریم. آنها می‌خواهند کارخانه‌ای برای استخراج لیتیوم از معادن اوکراین بسازند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اوکراین بزرگترین و ارزان‌ترین تاسیسات ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز در اروپا را دارد و سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند از این امکان بهره ببرند.

پیشتر اسپوتنیک گزارش داده بود که مقامات غربی بار‌ها علاقه خود را به ذخایر مواد معدنی کمیاب اوکراین به عنوان جایگزینی برای منابع روسیه و چین نشان داده‌اند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد