تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۴۱۶۷۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قیمت مس در اوج

‌می‌متالز - پیر اندوراند، مدیر صندوق تامینی انتظار دارد که قیمت مس در چند سال آینده تقریباً چهار برابر شود و به ۴۰۰۰۰ دلار در هر تن برسد، زیرا افزایش تقاضا باعث کاهش ذخایر جهانی این فلز قرمز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مس، یک فلز حیاتی در قلب انتقال انرژی، امسال تقریبا ۲۰ درصد افزایش داشته است و این هفته به رکورد ۱۱۰۰۰ دلار در هر تن رسید. اما اندوراند، یکی از شناخته‌شده‌ترین تاجران کالا در جهان، فکر می‌کند که این افزایش زمان تداوم بسیار بیشتری در پیش دارد، زیرا عرضه با تقاضا همگام نیست. او گفت: «ما در حال حرکت به سمت دو برابر شدن رشد تقاضا برای مس به دلیل برقی سازی جهان، از جمله وسایل نقلیه الکتریکی، پنل‌های خورشیدی، مزارع بادی، همچنین استفاده نظامی و مراکز داده هستیم».

اندوراند، یک تاجر سابق گلدمن ساکس که قبل از راه‌اندازی اندوراند کپیتال یکی از بنیانگذاران BlueGold Capital بود، معتقد است که حفاری عمیق‌تر و سریع‌تر در معادن فعلی برای همگام شدن با تقاضای رو به رشد مس کافی نیست. این صنعت تخمین می‌زند که معمولاً ۱۵ سال طول می‌کشد تا یک معدن جدید توسعه یابد. اندوراند همچنین دیدگاه صعودی نسبت به سایر کالا‌ها دارد، از جمله کاکائو که از ابتدای سال تا اواسط آوریل قیمت آن سه برابر شد و آلومینیوم که فکر می‌کند به دلایلی مشابه با مس همچنان در حال افزایش قیمت خواهد بود، زیرا می‌توان آن را جایگزین برای فلز قرمز کرد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده