تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۴۱۷۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

تقاضای فولاد جنوب شرق آسیا رو به بهبود

‌می‌متالز - انجمن آهن و فولاد جنوب شرق آسیا تخمین می‌زند که تقاضای فولاد در این منطقه با رشد ۳.۷ درصدی در سال ۲۰۲۴ به ۷۶.۵ میلیون تن خواهد رسید. ظاهرا برآورد‌های جدید اعلام شده به دلیل ریسک‌های تورمی بالا، نوسان قیمت‌ها و کاهش تقاضا در چین و بسیاری از مناطق دیگر، کمتر از انتظارات قبلی بوده است.

به گزارش می‌متالز، تقاضای فولاد در شش کشور بزرگ این منطقه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش یافته و به ۷۳.۵ میلیون تن رسید. تولید فولاد در این دوره با ۲.۱ درصد کاهش در سال به ۴۹.۴ میلیون تن رسید، در حالی که واردات فولاد در سال ۲۰۲۳ با ۱.۳ درصد کاهش در سال به ۲۴.۳ میلیون تن رسید.

عوامل اصلی افت صنعت فولاد منطقه در سال گذشته افت تقاضای خارجی، تورم و نرخ بهره بالا و انقباض بازار‌های مالی جهانی بود. این امر منجر به کندی بازار ساخت و ساز و فروش موجودی انبار کارخانه‌های فولاد شد. تقاضای فولاد در مالزی، فیلیپین و ویتنام نسبت به سال گذشته به ترتیب ۱۴، ۷.۵ و ۴.۸ درصد کاهش یافت که بر عملکرد صنعتی منطقه تأثیر منفی گذاشت، در حالی که در سنگاپور و اندونزی رشد کرد.

انتظار می‌رود تقاضای فولاد منطقه در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد، زیرا دولت‌های آسه آن به اهداف رشد اقتصادی خود خوشبین هستند ولی صنعت فولاد آسه آن برای بقای خود و رقابتی بودن در مواجهه با جنبش جهانی کربن‌زدایی به حمایت، تامین مالی و توسعه فناوری نیاز دارد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده