تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۰۵
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۴۱۸۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بندرعباس در نشست شورای گفت‏‏‏‏‏‌وگوی هرمزگان مطرح کرد

امید فعالان اقتصادی با اجرای مصوبات شورای گفت‏‏‏‏‏‌وگو زنده می‌ماند

‌می‌متالز - محمدرضا صفا، رئیس اتاق بندرعباس، اجرای مصوبات شورای گفتگو را برای فعالان اقتصادی امیدبخش عنوان کرد و این شورا با تسهیل پیگیری مسائل، مسیر امیدبخشی پیش‌روی فعالان اقتصادی می‌گذارد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: اجرایی‌شدن مصوبات شورای گفت وگوی دولت و بخش‌خصوصی علاوه‌بر تاثیرات بسیار خوبی که بر بدنه اقتصاد دارد، مسیر امیدبخشی را مقابل فعالان اقتصادی قرار می‌دهد و امید آنها را زنده نگه می‌دارد. محمدرضا صفا در هشتاد و نهمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان هرمزگان افزود: در سالی که گذشت دبیرخانه شورا در راستای حل مشکلات فعالان اقتصادی، ۲۴جلسه کارشناسی تشکیل داد که در نهایت به ۱۳نشست اصلی و ۷۴ مصوبه منجر شد.

وی با اشاره به اینکه شورای گفتگو دسترسی به مسوولان و پیگیری مسائل را تسهیل می‌کند، اظهار کرد: در هشتاد و ششمین نشست شورای گفتگو به ریاست وزیر امور اقتصاد و دارایی، دبیرخانه شورای گفتگو از مجمع مصوبات آن جلسه با پیگیری‌های انجام‌شده موفق به اخذ سه دستاورد ازجمله: استقرار نماینده تام الاختیار بانک‌مرکزی در استان، رفع موانع برخی از آزمایشگاه‌های همکار و ایجاد باجه ارزی در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس شد. رئیس اتاق بندرعباس تصریح کرد: با حمایت‌ها و تاکیدات استاندار هرمزگان به‌عنوان ریاست شورای گفتگو دولت و بخش‌خصوصی انتقال کارت واحد‌های تولیدی بزرگ به اتاق بندرعباس در حال انجام است که از مجموع واحد‌های تولیدی بزرگ آلومینیوم المهدی به‌طور کامل انتقال یافته و صبا فولاد، سیمان هرمزگان و نفت آفتاب در مرحله نهایی انتقال هستند. همچنین تقویم بر گزاری نشست‌های شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی، فعال سازی کمیته‌های فنی ایران و امارات و همچنین ایران و عمان و محول‌کردن کارگروه تجارت به اتاق بندرعباس و... ازجمله مصوبات هشتاد و نهمین نشست شورای گفتگو دولت و بخش‌خصوصی بود که به تصویب رسید.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد