تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۴۲۰۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
بازار داغ فروش محصولات فولاد مبارکه اصفهان در بازار داخلی؛

سال جدید و رکوردی تازه از "فولاد" در کسب درآمد / درآمد‌های فولاد مبارکه رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرد

‌می‌متالز - درآمد صادراتی فولاد مبارکه اصفهان در اردیبهشت ماه شاهد رشد ۷۰ درصدی نسبت به فروردین ماه بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ مجموع درآمد‌های عملیاتی حاصل‌شده خود از فروش محصولات تولیدی را مبلغی بالغ‌بر ۲۶ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان اعلام کرد، همچنین این شرکت فولادی در ۲ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی درآمد تجمیعی اعلام‌شده خود در سامانه کدال را برابر با ۴۸ هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان به ثبت رساند.

سال جدید و رکوردی تازه از
فولاد مبارکه میزان درآمدی که از فروش محصولات تولیدی خود به ثبت رساند حاصل از فروش آنها در ۲ بازار داخلی و صادراتی بود که بیشترین سهم از درآمد را بازار داخل کشور با مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان به خود اختصاص داد، این درآمد به ثبت رسیده توسط فولاد در بازار داخلی دربرگیرنده‌ی ۹۹ درصد از درآمد ماهانه بود.

درآمد ماهانه "فولاد" تا اردیبهشت‌ماه سال جاری

میزان درآمدی که این شرکت فولادی توانست به ثبت برساند نسبت به ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش درآمد را تجربه کرد، به‌گونه‌ای که از مبلغ ۲۱ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان درآمد ماهانه در فروردین‌ماه به مبلغ کنونی رسیده است.

"فولاد" در مقایسه با سال گذشته نیز افزایش ۱۵ درصدی درآمد را در کارنامه مالی خود به ثبت رسانده است، همان‌طور که در نمودار قابل مشاهده است روند فولاد مبارکه در ۲ ماهه ابتدایی سال مالی ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه صعودی بوده است.

همان‌طور که گفته شد عمده‌ترین میزان درآمد "فولاد" از فروش محصولات در بازار داخلی با ۲۶ هزار میلیارد تومان میلیارد تومان شناسایی شد و مابقی درآمد‌های این شرکت فولادی از طریق فروش محصولات در بازار صادراتی با مبلغ ۲۷۹ میلیارد تومان به ثبت رسید.

سال جدید و رکوردی تازه از
درآمد صادراتی فولاد مبارکه اصفهان در اردیبهشت‌ماه سال جاری سهم یک درصدی از درآمد ماهانه را به خود اختصاص داده، در این بازار نیز "فولاد" شاهد رشد ۷۰ درصدی نسبت به فروردین ماه بود.

عمده‌ترین درآمد این شرکت فولادی در دومین ماه سپری‌شده از سال مالی به «محصولات گرم» با ۱۷ هزار و ۹۱ میلیارد تومان در بازار داخلی تعلق گرفت و نرخ فروش آن طی این دوره در ازای هر هزارتن ۳۲ میلیارد تومان اعلام شد.

محصولاتی که فولاد مبارکه اصفهان در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در بازار خارج از کشور به فروش رساند شامل «محصولات گرم و محصولات پوشش دار» می‌شود. در این بین درآمدزاترین بخش متعلق به محصولات گرم با ۲۶۸ میلیارد تومان است. مبالغ دیگری که از فروش محصولات صادراتی به دست آمد برابر با ۱۱ میلیارد تومان بابت دیگر محصولات است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده