تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۴۲۰۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بانک مرکزی هشدار داد؛

سلب صلاحیت بانک‌ها با عدم رعایت نرخ سود

‌می‌متالز - بانک مرکزی با ارسال بخشنامه‌ای باردیگر به بانک‌ها هشدار داد که در صورت عدم رعایت نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار، باید منتظر سلب صلاحیت باشند.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی با ارسال بخشنامه‌ای باردیگر به بانک‌ها هشدار داد که در صورت عدم رعایت نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار، باید منتظر سلب صلاحیت باشند.

براساس این گزارش، تخطی بانک‌ها از اعمال نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار موجب شده تا بانک مرکزی بار دیگر با ارسال بخشنامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها بر ضرورت رعایت سودی مصوب شورا، تأکید کند.

رقابت سودی بانک‌ها بعد از مجوز انتشار اوراق گواهی با سود ۳۰ درصدی (اسفندماه سال قبل) به اوج رسید و بانک‌ها این مجوز را به عنوان چراغ سبزی برای افزایش نرخ سود سپرده‌ها تلقی کرده اند.

اما بانک مرکزی تأکید کرده که مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده خاص در مقاطع زمانی مختلف با اهداف مشخص بوده و هیچ وجه به منزله تغییر سیاست نرخ سود و یا اعلام نرخ سود جدید نبوده و تجهیز و تخصیص منابع حاصله صرفا در چارچوب ضوابط ابلاغی میسر بوده است.

بانک مرکزی به مدیران عامل بانک‌ها بار دیگر هشدار داده که در صورت عدم رعایت نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار باید منتظر سلب صلاحیت باشند؛ در این بخشنامه تأکید شده: در صورت احصاء هر گونه عملکرد مغایر با موازین مقرراتی ذی‌ربط، عنداللزوم عملکرد ایشان، عضو هیات مدیره مربوطه، مدیرعامل و سایر اعضاء هیات مدیره در کمیسیون احراز و لغو تاییدیه صلاحیت حرفه‌ای مدیران موسسات اعتباری مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده