تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۴۶
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۴۲۲۳۴
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

بازار واردات قراضه ترکیه در ثبات نسبی

‌می‌متالز - بازار واردات قراضه ترکیه در ماه جاری میلادی در ثبات نسبی بوده و نوسان جزیی ۵ دلاری داشت. قیمت بین ۳۷۸ تا ۳۸۰ دلار در نوسان بود و آخرین قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ وارداتی ۳۷۸.۵ دلار هر تن سی اف آر و در ثبات بوده است. بازار فولاد ترکیه در رکود است از این رو تقاضای قراضه چشمگیر نیست و بر بازار اثر منفی داشته است. قیمت نسبت به شروع ماه می‌حدود ۱.۳ درصد کمتر بوده است.

به گزارش می‌متالز، به طور کلی، بازار قراضه ترکیه از اوایل بهار با ثبات بوده و قیمت‌ها بیشتر در سطح ۳۸۰ تا ۳۹۰ دلار در هر تن بوده است. در ژانویه تا فوریه، قیمت به ۴۲۷ دلار در هر تن نیز رسید و به طور کلی حداقل ۴۰۰ دلار در هر تن باقی ماند.

ماه می‌در حال حاضر ماهی با کمترین میانگین ماهانه قیمت قراضه در ترکیه در سال جاری بوده است، زیرا تولیدکنندگان فولاد به دلیل تقاضای ضعیف برای فولاد نیاز فوری به خرید قراضه ندارند. علاوه بر این، قیمت قراضه تحت فشار کاهش قیمت بیلت نیز قرار دارد.

در کل چشم‌انداز بازار جهانی قراضه منفی است. ترکیه، بزرگترین واردکننده این ماده اولیه در جهان، با موانع متعددی از جمله کاهش فروش محصولات نهایی به دلیل از دست دادن بازار اسرائیل و افزایش هزینه‌های تولید مواجه است. بازار‌های اروپا و آمریکای شمالی به شدت به تقاضای ترکیه وابسته هستند که هنوز هیچ سیگنال مثبتی از خود نشان نداده است. شاید بتوان تنها به بهبود احتمالی بازار چین امیدوار بود. 

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد