تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۴۲۲۶۵
سرویس خبر : محیط زیست
امروز با تحویل ۵ آمبولانس "تیپ بی" انجام شد:

اجرای مرحله سوم تجهیز واحد‌های ایمیدرو به خودرو‌های امدادی

‌می‌متالز - مرحله سوم برنامه تجهیز واحد‌های تابعه ایمیدرو به خودرو‌های امدادی، امروز با تحویل ۵ آمبولانس "تیپ بی" اجرا شد.

به گزارش می‌متالز، امیر ولدخانی، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان در کنار برنامه پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، موضوع کنترل حوادث در واحد‌های تابعه را با هدف جلوگیری از تبعات و شدت آن پیگیری می‌کند.

وی افزود: در دوره‌های ممیزی سالانه عملکرد HSE مدیران واحد‌های تابعه ایمیدرو، بررسی موضوع ارتقای امداد و نجات و واکنش در شرایط اضطراری مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد. در این پایش، نیاز‌های مرتبط با تجهیز واحد‌های تابعه به تجهیزات امداد و نجات و ... مورد توجه است و حسب نیاز، اقدام به تامین تجهیزات مرتبط می‌شود.

تامین نیاز ۹۹ درصد واحد‌های فعال ایمیدرو به خودرو‌های امدادی

ولدخانی با اشاره به تامین نیاز ۹۹ درصد واحد‌های فعال تابعه ایمیدرو به استفاده از خودروی‌های آمبولانس یا آتش نشانی، گفت: این تجهیزات توسط ایمیدرو یا سرمایه گذاران تامین شده است.

وی ادامه داد: نخستین مرحله تحویل خودرو‌های امداد و نجات به شرکت‌های تابعه ایمیدرو توسط این سازمان، در سال ۹۴ با تحویل ۱۰ آمبولانس و مرحله دوم این برنامه، با تحویل ۱۱ خودروی آتش نشانی، ۱۱ خودروی گشت و بازرسی و ۲ آمبولانس در سال ۹۶ اجرا شد.

تامین خودرو‌های جدید امدادی طی ماه‌های آتی

ولدخانی با اشاره به تداوم برنامه ایمیدرو برای تامین خودرو‌های امداد و نجات مورد نیاز واحد‌های تابعه در سال جاری تصریح کرد: با توجه به سفارش گذاری تعدادی خودروی گشت و بازرسی و آتش نشانی، قرار است ۱۲ خودروی گشت و بازرسی و ۵ خودروی آتش نشانی طی ماه‌های آتی تحویل واحد‌های تابعه شود.

وی افزود: در واحد‌های جدید و در دست احداث نیز به مرور و با فعال شدن آنها، زیرساخت‌های ایمنی مذکور اجرا می‌شود.

بنا به این گزارش، خودرو‌های آمبولانس، امروز پس از آموزش عملی، به رانندگان واحد‌های تابعه ایمیدرو شامل مرکز تحقیقات مواد معدنی غرب کشور، مجتمع فولاد قائنات، مجتمع فولاد میانه، طرح تولید کاغذ از سنگ الیگودرز و مجتمع معادن خراسان جنوبی تحویل شد.

آمبولانس تیپ B به منظور انتقال بیمار و درمان‌های پیشرفته طراحی و تجهیز شده است. این نوع آمبولانس علاوه بر دارا بودن تجهیزات چهارگانه اصلی آمبولانس تیپ A (کپسول اکسیژن، برانکار، کیف احیاء و ساکشن) مجهز به «DC» شوک و تجهیزاتی مانند پمپ سرم و سرنگ، ونتیلاتور و در صورت نیاز AED است. 

اجرای مرحله سوم تجهیز واحد‌های ایمیدرو به خودرو‌های امدادی

اجرای مرحله سوم تجهیز واحد‌های ایمیدرو به خودرو‌های امدادی

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده