تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۴۲۳۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ورق بازار سکه و طلا برگشت

‌می‌متالز - در حالی که طی هفته‌های گذشته، بازار سکه و طلا روند کاهشی طی می‌کرد، این هفته تغییر مسیر داده و در چرخشی، رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین معاملات پایانی هفته بازار سکه و طلا، هر اونس جهانی طلا ٢٣٣٢ دلار قیمت داشت که به نسبت روز چهارشنبه یک دلار کاهش داشت، اما در مجموع هفته‌ای که گذشت، نوسانات قمیت جهانی طلا بسیار کم و بین یک تا ١٠ دلار بود.

این کارشناس بازار سکه و طلا تصریح کرد: در مقابل بازی کم‌نوسان قیمت جهانی طلا، اما نرخ ارز در بازار‌های داخلی، پرنوسان بود و همین نوسان نرخ ارز که طی روز‌هایی از هفته افزایشی و در روز‌هایی کاهشی بود، تغییرات قیمت سکه و طلا را در این هفته رقم زد که منجر شد سکه و طلا هم روز‌هایی بالا رفته و روز‌هایی هم پایین آمد؛ اما در مجموع نوسانات نرخ ارز در داخل سبب شد، افزایش قیمت سکه و طلا را در اخرین روز معاملات بازار نسبت به ابتدای هفته زا شاهد باشیم.

وی در رابطه با تغییرات قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در یک هفته اخیر و آخرین قیمت‌ها در بازار، گفت: سکه طرح قدیم و جدید هر دو طی یک هفته اخیر به یک میزان افزایش قیمت داشت.

سکه تمام طرح جدید در آخرین معاملات روز پنجشنبه به ۴٠ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم ٣٧ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان رسید که هریک نسبت به ابتدای هفته ٧٠٠ هزار تومان افزایش بها داشته است. این مقایسه قیمتی نسبت به ابتدای هفته نشان می‌دهد که نیم سکه و ربع سکه نیز هریک ٣۵٠ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته گران‌تر تعیین قیمت شده است؛ در پایان این هفته هر قطعه نیم سکه ٢٣ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان و ربع سکه ١۵ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان قیمت داشت. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی، اما بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ٩٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

کشتی‌آرای ادامه داد: هر مثقال طلای آب شده (١٧ عیار) با نوسانات معمول هفتگی در پایان هفته به ١۴ میلیون و ۵٧۵ هزار تومان رسید که نسبت به ابتدای هفته ٣۶۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ٨۴ هزار تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات روز گذشته، سه میلیون و ٣۶۴ هزار تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

این کارشناس بازار سکه و طلا خاطر نشان کرد: حباب سکه، اما در این هفته تغییر خاصی نداشت؛ براساس آخرین معاملات هفته، هر قطعه سکه هفت میلیون و ٩٠٠ هزار تومان دارای حباب است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده