تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۳۷۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۶۰۰ هزار تومانی حباب سکه طی دو هفته

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران گفت: هرچند پیش از ماه محرم و در آستانه اعیاد قربان و غدیر قرار داریم که این شرایط در بازار تقاضا ایجاد می‌کند، اما با وجود این تقاضا حباب سکه به دلیل حراج‌های سکه که توسط بانک مرکزی انجام گرفت با کاهش همراه بود و اکنون حباب به ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است در حالیکه تا دو هفته پیش بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه، گفت: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا با حدود ۲۶ دلار رشد همراه بود و امروز نیز بهای انس جهانی حدود ۱۵ دلار افزایش پیدا کرد در واقع انس جهانی در مجموع حدود ۴۰ دلار رشد داشت، اما با وجود این رشد، حباب سکه تحت‌تاثیر کاهش تقاضا، نرخ ارز و حباب کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی در هفته گذشته حراج سکه انجام داد و این حراج موجب شد که نیاز تقاضا برآورده شود و حباب سکه با کاهش همراه باشد، افزود: هرچند پیش از ماه محرم و در آستانه اعیاد قربان و غدیر قرار داریم که این شرایط در بازار تقاضا ایجاد می‌کند، اما با وجود این تقاضا حباب سکه به دلیل حراج‌های سکه که توسط بانک مرکزی انجام گرفت با کاهش همراه بود و اکنون به ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است در حالیکه تا دو هفته پیش بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

کشتی‌آرای با اشاره به ثبات قیمتی در بازار، تصریح کرد: قیمت هر انس ۲ هزار و ۳۳۲ دلار، قیمت سکه طرح قدیم ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید با حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به هفته گذشته به ۴۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۳ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان رسیده است.

نائب رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران درباره پیش‌بینی بازار طلا و سکه در روز‌های آینده، تصریح کرد:ممکن است با توجه به شرایط موجود تا یک هفته آینده قیمت‌ها تغییر نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده