تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۴۲۴۸۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

رونق معادن سنگ برگ برنده الیگودرز برای کاهش معضل بیکاری است

‌می‌متالز - استاندار لرستان گفت: رونق معادن سنگ الیگودرز می‌تواند به عاملی برای کاهش معضل بیکاری در این شهرستان تبدیل شود.

به گزارش می‌متالز، ابوطالب شفقت روز شنبه در جلسه شورای اداری الیگودرز با بیان اینکه این استان بزرگترین منابع را دارد و باید با همدلی این ظرفیت‌ها را به نفع مردم بکار بگیریم اظهار داشت: بازار سنگ الیگودرز باید رونق پیدا کند و سنگ الیگودرز با برند منطقه الیگودرز به بازار عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه معادن غیر فعال باید تعیین تکلیف و به سرعت تعاونی معدن کاران تشکیل شود افزود: در حوزه کشاورزی مشکلی در کشت گلخانه‌ای نداریم.

استاندار لرستان با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم یادآور شد: دولت ۳۳ ماهه آیت‌الله رئیسی الگوی مدیریتی حکمرانی اسلامی را شروع کرد و باید با جدیت این مسیر ادامه پیدا کند.

شفقت تاکید کرد: منطق حکمرانی اسلامی فقط کار برای رضای الهی است و هرچه تلاش کنیم رضایت مردم را در زمینه‌های مختلف جلب کنیم بدون شک خداوند متعال نیز از عملکرد کارگزاران نظام اسلامی راضی و خشنود خواهند شد.

وی با بیان اینکه الیگودرز شهرستانی با مزیت آبخیزداری است گفت: پذیرفتنی نیست با توجه به میزان مناسب بارندگی مشکل آب و تخصیص آن را داشته باشیم.

استاندار لرستان با ابراز نگرانی از تعداد بیکاران این شهرستان گفت: باید ادارات مربوطه تلاش کنند مشکل اشتغال این شهرستان برطرف شود.

شفقت با اشاره به نیاز کشور به صنعت لاستیک سازی اظهار داشت: لاستیک بارز الیگودرز می‌تواند کمبود لاستیک کشور را تامین و رونق این صنعت در این استان معضل بیکاری شهرستان را نیز تا حدی کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح راه‌آهن ازنا - الیگودرز به اصفهان بیان کرد: توسعه ریلی از پروژه‌های مورد توجه دولت است که تلاش می‌شود اجرای این طرح در وزارت راه مورد پیگیری قرار گیرد.

احیا فولاد الیگودرز و کارخانه فروسیلیس در دولت سیزدهم

معاون اقتصادی استانداری لرستان نیز در این جلسه گفت: فولاد الیگودرز از شرکت‌های مهم تولید استان محسوب می‌شد که در آستانه تعطیلی قرار داشت ولی در دولت سیزدهم احیا شد.

سیروس ابراهیمی افزود: کارخانه لاستیک بارز الیگودرز نیز ۱۲۰ میلیون دلار اعتبار مصوب دارد و این رقم را در قالب تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت فروسیلیس نیز در دولت سیزدهم با پرداخت هفت هزار میلیارد ریال اعتبار احیا شد یادآور شد: این شرکت نقش موثری در رونق اقتصادی استان دارد.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه سردخانه ۲۰۰ تنی الیگودرز افتتاح شده است اضافه کرد: بعد از بروجرد برای الیگودرز بیشترین حجم کار عمرانی و اقتصادی صورت گرفته است.

ابراهیمی اظهار داشت: چندین گلخانه و کارگاه و بنگاه اقتصادی کوچک و بزرگ در الیگودرز راه اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد