تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۴۲۴۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

عرضه بیش از ۱۵۰ هزار تنی ورق فولادی در بورس کالا

‌می‌متالز - هفته اول خردادماه بیش از ۱۵۰ هزار تن انواع ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد و با افت شدید سطح تقاضا تنها ۱۹.۳ درصد از ورق‌های عرضه شده مورد معامله قرار گرفت. دلیل افت نسبت معامله در این هفته معامله ۵۵۲ تنی ورق گرم از عرضه ۵۲۰۲۶ تنی مجتمع فولاد گیلان بود.

به گزارش می‌متالز، خردادماه با عرضه ۱۵۰۷۱۸ تن انواع ورق‌های فولادی در بورس کالا آغاز شد. برای این مقدار ورق ۳۴۴۷۲ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت کمتر از ۲۰ درصد یعنی ۲۹۰۹۴ تن از ورق‌های عرضه شده مورد معامله قرار گرفت. هفته اول خردادماه حجم عرضه ورق‌های فولادی در بورس کالا افزایش یافت ولی نسبت عرضه به معامله به پایین‌ترین سطح در ماه‌های گذشته سقوط کرد. در طول یک سال گذشته به ندرت نسبت معامله برای ورق‌های فولادی به کمتر از ۵۰ درصد می‌رسید ولی این هفته حدود ۱۹.۳ درصد بود. ریز معاملات این هفته به صورت جدول زیر است:

عرضه بیش از ۱۵۰ هزار تنی ورق فولادی در بورس کالا

افت نسبت معامله ورق‌های فولادی در هفته اول خردادماه بیشتر به دلیل عرضه مجتمع فولاد گیلان بود. این فولادساز ۵۲۰۲۶ تن ورق گرم در بورس کالا عرضه کرد ولی تنها ۵۵۲ تن از آنها مورد معامله قرار گرفت. همچنین ورق خودروی چهارمحال و بختیاری نیز از عرضه ۳۰ هزار تنی ورق گالوانیزه خودرو تنها موفق به فروش ۵۰۰ تن محصول شد. حجم پایین معاملات در این عرضه‌های بزرگ نسبت معامله را به شدت کاهش داد. بررسی سایر معاملات نیز نشان می‌دهد این هفته سطح تقاضا برای ورق‌های فولادی پایین بود تنها فولاد مبارکه موفق شد در دو مورد تمام مقدار عرضه را به فروش برساند در مابقی معاملات حجم معامله کمتر از عرضه بود.

فولاد مبارکه اصفهان در هفته اول خردادماه ۱۰ هزار تن ورق سرد B و ۶۵۰۰ تن ورق قلع اندود عرضه کرد و برای آنها به ترتیب ۱۳۳۰۰ و ۷۴۵۰ تن تقاضا وجود داشت. البته عرضه ۴ هزار تنی ورق گالوانیزه G توسط فولاد مبارکه انجام شد و ۱۶۰۰ تن از آن مورد معامله قرار گرفت. در مابقی عرضه‌ها سطح تقاضا به مراتب کمتر از عرضه بود و در نهایت رکورد ۱۹.۳ درصدی معامله ورق‌های فولادی در هفته اول خردادماه به ثبت رسید.

در هفته مورد بررسی تنوع عرضه انواع ورق بالا بود و از نظر تعداد عرضه نیز ورق گالوانیزه G و ورق گرم بیشترین تعداد عرضه را داشتند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده