تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۴۳۱۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر بازرگانی شرکت صنایع فولاد توان‌آور آسیا مطرح کرد:

هدف‌گذاری تولید ۱۲۰ هزار تن ورق قلع‌اندود توسط شرکت توان‌آور آسیا در سال جاری

‌می‌متالز - رامین رضایی، مدیر بازرگانی شرکت صنایع فولاد توان‌آور آسیا در حاشیه نمایشگاه آگروفود گفت: هدف‌گذاری امسال شرکت توان‌آور آسیا با کمک فولاد مبارکه اصفهان رسیدن به ظرفیت ۱۲۰ هزار تنی و سال آینده رسیدن به تولید ۱۵۰ هزار تن است.

به گزارش می‌متالز، رامین رضایی، مدیر بازرگانی شرکت صنایع فولاد توان‌آور آسیا در توضیح فعالیت‌های این واحد صنعتی و دلیل حضور در نمایشگاه مواد غذایی بیان کرد: شرکت توان آور آسیا به لحاظ اسمی بزرگترین تولید کننده ورق قلع‌اندود کشور است.

وی گفت: ورق قلع‌اندود نوعی ورق فولادی نازک است که با لایه نازکی از قلع پوشیده می‌شود و مصرف عمده آن، ساخت قوطی‌های کنسرو است که در صنایع مواد غذایی استفاده فراوانی دارد. برای مثال می‌توان به قوطی‌های تن ماهی یا رب گوجه اشاره کرد؛ لذا دلیل حضور شرکت فولاد مبارکه و شرکت توان‌آور آسیا به عنوان تولید کننده ورق قلع‌اندود در نمایشگاه مواد غذایی و ماشین آلات وابسته، همین امر است.

مدیر بازرگانی شرکت توان‌آور آسیا درباره ظرفیت تولیدی این شرکت اظهار داشت: ظرفیت اسمی کارخانه ۱۵۰ هزار تن در سال است. اما در سال‌های گذشته به دلیل کمبود مواد اولیه نتوانستیم به ظرفیت اسمی برسیم و رکورد تولید این شرکت ۶۰ هزار تن در سال بوده است. هدف گذاری امسال شرکت توان‌آور آسیا با کمک فولاد مبارکه اصفهان رسیدن به ظرفیت ۱۲۰ هزار تنی و سال آینده رسیدن به عدد ۱۵۰ هزار تن است.

رضایی درباره نیاز کشور به ورق‌های قلع‌اندود گفت: با بررسی‌های انجام شده، میزان نیاز این محصول در کشور حدود ۲۵۰ هزار تن در سال برآورد شده است که از این مقدار حدود ۱۰۹ هزار تن را شرکت فولاد مبارکه اصفهان تأمین می‌کند. در صورتی که شرکت توان‌آور آسیا به ظرفیت اسمی خود یعنی ۱۵۰ هزار تن برسد، می‌توان گفت که مجموعه فولاد مبارکه تمام نیاز کشور به این محصول استراتژیک را تأمین می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که اکنون نیاز کشور از کجا تأمین می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر سالانه حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تن از طریق واردات تأمین نیاز می‌شود. واردات عمدتاً از کشور چین است که تا حدود دو سال دیگر، کشور از واردات این محصول بی نیاز می‌شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده