تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۴۳۰۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

معامله ۳۲ درصدی ورق‌های فولادی در میانه خردادماه

‌می‌متالز - نسبت معامله به عرضه ورق‌های فولادی در بورس کالا از ۱۲ تا ۱۸ خردادماه ۳۲ درصد بود، با این حساب برای دومین هفته متوالی حجم معاملات ورق‌های فولادی در بورس کالا کمتر از ۴۰ درصد بود. فعالان بازار مدعی هستند بازار ورق‌های فولادی در رکود فصلی فرو رفته است.

به گزارش می‌متالز، عرضه ورق‌های فولادی در بورس کالا طی هفته نیمه تعطیل ۱۲ تا ۱۸ خردادماه به ۱۷۸۶۱۶ تن رسید. در هفته مورد بررسی با وجود تعطیلی دوشنبه و سه شنبه ۱۸ عرضه از انواع ورق فولادی در بورس کالا انجام شد. حجم عرضه‌ها در سطح بالایی بود ولی تقاضا برای آنها ۵۹۵۴۹ تن بود و در نهایت ۳۲ درصد از میزان عرضه یعنی ۵۷۳۶۴ تن از ورق‌های فولادی عرضه در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم معاملات ورق‌های فولادی در بورس کالا طی خردادماه کاهش یافته است. دو هفته قبل نیز تنها ۱۹ درصد از ورق‌های فولادی معامله شدند. زمستان گذشته حجم معاملات ورق‌های فولادی در بورس کالا به طور معمول از ۹۰ درصد بالاتر بود.

ریز معاملات ورق‌های فولادی از ۱۲ تا ۱۸ خردادماه به قرار جدول زیر است:

معامله ۳۲ درصدی ورق‌های فولادی در میانه خردادماه

این هفته تنها در دو معامله تمام میزان عرضه به فروش رسید. در معامله اول فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری ۲ هزار تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد، برای این مقدار ۲۴۵۰ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت تمام میزان عرضه به فروش رسید. در معامله دوم فولاد امیرکبیر کاشان ۳ هزار تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد و تمام آن را به فروش رساند. در تعدادی از عرضه‌ها نسبت معامله کمتر از ۵ درصد بود. برای مثال گروه صنعتی دانیال استیل ۱۰۵۰ تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد و تنها ۵۰ تن از آنها مورد معامله قرار گرفت.

سنگین‌ترین عرضه‌های هفته نیز توسط مجتمع فولاد گیلان، فولاد مبارکه اصفهان و سپس ورق خودروی چهارمحال و بختیاری انجام شد. مجتمع فولاد گیلان ۵۲۰۲۶ تن ورق گرم عرضه کرد و در نهایت ۱۹۳۲ تن یعنی کمتر از ۴ درصد از میزان عرضه به فروش رسید. فولاد مبارکه ۴۵ هزار تن ورق سرد خودرو عرضه کرد و ۲۸۱۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت و ورق خودروی چهارمحال و بختیاری ۳۰ هزار ورق گالوانیزه خودرو عرضه کرد و در نهایت ۱۳۷۵۰ تن از آنها مورد معامله قرار گرفت. تقاضا برای ورق‌های فولادی از هفته آخر اردیبهشت‌ماه کاهش یافت و همچنان حجم معاملات پایین است. فعالان بازار این مسئله را رکود فصلی در بازار ورق‌های فولادی معنی می‌کنند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده