تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۴۳۳۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اداره فروش تختال و محصولات پوشش‌دار شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

گام مهم فولاد مبارکه با حرکت به سمت خودکفایی ورق قلع‌اندود

‌می‌متالز - محسن احمدپور، رئیس اداره فروش تختال و محصولات پوشش‌دار شرکت فولاد مبارکه در حاشیه نمایشگاه آگروفود گفت: شرکت فولاد مبارکه با اضافه کردن شرکت توان‌آور آسیا به زیر مجموعه‌های خودش با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار تن در سال و تلاش در به حداکثر رساندن تولیدات این شرکت، تلاش داشته گام مهمی در خودکفایی کشور و تأمین نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، محسن احمدپور، رئیس اداره فروش تختال و محصولات پوشش‌دار شرکت فولاد مبارکه در حاشیه نمایشگاه آگروفود اظهار کرد: نمایشگاه آگروفود بزرگ‌ترین گردهمایی تولیدکننده‌های فعال در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی، ماشین آلات و صنایع وابسته در کشور است که سالانه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: از اواسط سال ۹۷ شرکت فولاد مبارکه ملزم به عرضه و فروش محصولات خود در بورس کالا شد، این موضوع طی سالیان گذشته باعث کم شدن ارتباط ما با شرکای تجاریمان شده است؛ به همین علت امسال تصمیم بر این شد که در این نمایشگاه حضور پیدا کنیم و اعلام کنیم که ما در کنار مشتریان هستیم.

رئیس اداره فروش تختال و محصولات پوشش دار گفت: در حال حاضر فولاد مبارکه با تمام ظرفیت در حال تولید محصولات قلع‌اندود است. مصرف کشور به این نوع محصول حدود ۲۵۰ هزارتن است. محصولات قلع‌اندود در فولاد مبارکه با ابعاد و گرید‌های متنوع و با تناژ حدوداً ۱۰۵ هزار تن در سال، در حال تولید است.

احمدپور افزود: شرکت فولاد مبارکه همچنین با اضافه کردن شرکت توان‌آور آسیا به زیر مجموعه‌های خودش با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار تن در سال و تلاش در به حداکثر رساندن تولیدات این شرکت، تلاش داشته گام مهمی در خودکفایی کشور و تأمین نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: محصول قلع‌اندود با توجه به خواص منحصر به فرد خود از جمله جوش پذیری، شکل‌پذیری و چاپ‌پذیری، از قدیم مورد توجه صنایع بسته‌بندی به ویژه بسته‌بندی مواد غذایی بوده است. انتظار داریم در آینده بسیار نزدیک بتوانیم کل ظرفیت موردنیاز کشور را تأمین کنیم و از این نظر به خودکفایی برسیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده