تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۳۴۲۵۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد هرمزگان:

رشد تولید در فولاد هرمزگان/ تولید تختال در هرمزگان باز هم رکورد شکست

‌می‌متالز - مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: در سال ۱۴۰۳ که با عنوان سال جهش تولید همراه با مشارکت مردم نامگذاری شده است، شرکت فولاد هرمزگان علیرغم مشکلات و چالش‌های موجود توانست در ۲ ماهه اول امسال و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳.۷ درصدی تولید تختال و رشد ۸.۹ درصدی تولید آهن اسفنجی را به ثبت برساند.

به گزارش می‌متالز، عطاالله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان با بیان این مطلب افزود: در واقع این میزان از افزایش تولید گامی موثر برای تحقق اهداف مجموعه فولاد هرمزگان جهت افزایش ظرفیت تولید تختال به‌عنوان طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه بزرگ فولادی است.

معروفخانی همچنین با اشاره به رشد تولید تختال در ۲ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: یکی دیگر از دستاورد‌های فولاد هرمزگان در ابتدای سال ۱۴۰۳، افزایش تولید تختال است، به این شکل که میزان تولید این محصول در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزان ۳۲۴ هزار و ۳۰۸ تن به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۳.۷ درصدی همراه شده است.

وی ادامه داد: طی آمار‌های به دست آمده میزان تولید آهن اسفنجی در فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۳ به میزان ۸.۹ درصد توسط واحد احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان به ثبت رسیده است. به این شکل که کل میزان آهن اسفنجی تولید شده در ۲ ماهه اول امسال ۳۴۲ هزار و ۸۰۴ تن به ثبت رسیده و این درحالیست که رقم ثبت شده درمدت مشابه سال گذشته به میزان ۳۱۴ هزار و ۸۱۶ تن بوده است.

به گفته وی، از دیگر رکورد‌های واحد احیا مستقیم در اردیبهشت‌ماه رکورد ماهیانه تولید آهن اسفنجی مدول A به میزان ۸۷ هزار و ۷۲۹ تن، دو رکورد تولید روزانه در مدول A و دو رکورد تولید روزانه در مجموع دو مدول بوده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه سخنانش به سخنان رییس‌جمهور شهید آیت‌الله رییسی که در افتتاحیه پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۴ مگاواتی فولاد مبارکه بر این جملات که «ما اجازه نخواهیم داد که دشمن شاد شود؛ ما حتما تولید کشور را ارتقا خواهیم داد و رشد تولید را در کشور به آنجا خواهیم رساند که مردم آرامش پیدا کنند و شما پیش روی خودتان کارنامه درخشان صنعت فولاد را ببینید» اشاره داشت و تاکید کرد: فولاد هرمزگان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های موفق گروه فولادمبارکه همواره در مسیر تولید و توسعه پایدار گام برداشته و در تلاش است با وجود سختی‌های موجود در مسیر، به اهداف تعیین شده این مجموعه دست پیدا کند.

معروفخانی افزایش تولید آهن اسفنجی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات فولاد هرمزگان برشمرد، چراکه با توجه به طرح‌های توسعه‌ای این شرکت و بالابردن میزان تولید اسلب، تامین مواد اولیه مورد نیاز جزو اولویت‌های فولاد هرمزگان قرار گرفته است.

منبع: فولاد هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده