تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۴۳۹۵۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

تقسیم ۶۰ درصدی سود فولاد هرمزگان

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد و تقسیم ۶۰ درصدی سود خالص مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب «هرمز» با دستور کار استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، انتخاب اعضای هیات‌ مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره، تعیین پاداش هیات مدیره و سایر موارد که در صلاحیت مجمع باشد، در هتل هما بندرعباس با حضور سهامداران برگزار شد.

در این مجمع، مصطفی عطایی‌پور، نماینده سهامدار عمده به عنوان ریاست مجمع حضور پیدا کرد و با معرفی اعضای هیات رئیسه و قرار گرفتن آنها در جایگاه، این مجمع به طور قانونی رسمیت یافت.

در ادامه این مجمع، مصطفی متقی، معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد هرمزگان توضیحاتی را در خصوص عملکرد مالی و اقتصادی شرکت به سهامداران ارائه داد که اهم آن به شرح زیر است:

  • کسب درآمد ۲۹۷ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریالی و رشد ۲۹ درصدی درآمد‌های کلی شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱
  • کسب سود ۶۱ هزار و ۵۰۵ میلیارد ریالی و رشد ۳۹ درصدی سود عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱
  • کسب سود ۳۷ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریالی معادل ۴۴۴ ریال به ازای هر سهم در سال ۱۴۰۲

وی تاکید کرد: دلایل کاهش سود خالص نسبت به سال گذشته، اثرگذاری قطعی‌های برق و گاز بر فعالیت تولیدی و عملیاتی شرکت به ویژه هزینه‌ها، افزایش خرید آهن اسفنجی در هنگام قطعی گاز و کاهش تولید تختال در هنگام قطعی برق بوده است. به این موارد می‌توان افزایش قیمت‌های مواد اولیه ازجمله آهن اسفنجی و گندله و افزایش هزینه‌های مختلف را اضافه کرد.

در ادامه مجمع، حسابرس و بازرس قانونی شرکت بند‌های خود از صورت‌های مالی و گزارش هیات مدیره را قرائت کرد و مدیرعامل و معاونین شرکت به این بند‌ها پاسخ‌های لازم را دادند.

همچنین سهامداران به صورت حضوری و آنلاین سوالات خود را از هیات مدیره مطرح کردند و هیات مدیره و مدیران شرکت نیز به آنها پاسخ دادند.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد هرمزگان، تقسیم ۶۰ درصدی سود خالص مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

منبع: فولاد هرمزگان

عناوین برگزیده