تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۴۳۹۷۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

مجمع هرمز ۲۵ تومان سود تقسیم کرد

‌می‌متالز - امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد هرمزگان با مشارکت ۹۵.۳۵درصد از سهامداران برگزار شد، در این مجمع ۲۵ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

به گزارش می‌متالز، عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان (هرمز) در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت: فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۲ با ۵۵ روز قطعی برق و ۴۵ روز قطعی گاز مواجه شد که زیان ناشی از این موضوع به نزدیک به دو هزار میلیارد تومان رسید در سال جاری نیز در خردادماه با کمبود برق مواجه شده‌ایم.

وی گفت: علی‌رغم همه این مشکلات، فولاد هرمزگان توانست یک میلیون و ۳۹۴ هزار تن تختال و یک میلیون و ۵۵۳ هزار تن آهن اسفنجی تولید کند و ایفای نقش خود را در صنعت فولاد کشور تداوم بخشد.

وی ادامه داد: فولاد هرمزگان سهم ۳۰ درصدی از عرضه تختال در بازار داخلی را برعهده دارد و دومین عرضه‌کننده این محصول در کشور است.

معروفخانی افزود: این شرکت با صادرات بیش از ۷۰۰ هزار تن محصول در سال گذشته سهم دو درصدی از بازار این محصول را در بازار‌های جهانی داشته است.

وی تاکید کرد: در سال آینده با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان به ویژه پروژه‌های احیا مستقیم، جهش تولید فولاد هرمزگان رقم خواهد خورد و دیگر شاهد خرید آهن اسفنجی به عنوان ماده اولیه اصلی نخواهیم بود که این امر به رشد قابل توجه سودآوری منجر خواهد شد.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد هرمزگان تقسیم سود به میزان ۶۰ درصد از سود خالص مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده
پیشرفت را مردم رقم می‌زنند
محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، در چهارمین رویداد هم‌افزایی «همراستا» و آیین رونمایی از سند‌های پیشرفت روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان:

پیشرفت را مردم رقم می‌زنند