تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۴۲۶۴۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
توقف کار نمایشگاه خودروی ژنو

خداحافظی بعد از یک قرن

می‌متالز - نمایشگاه خودروی سالانه ژنو پس از گذشت بیش از یک قرن به پایان رسید.

به گزارش می‌متالز، برگزارکنندگان این نمایشگاه اظهار کردند که نمایشگاه سالانه خودرو در ژنو سوئیس، پس از بیش از یک قرن به دلیل کاهش علاقه و فضای نامساعد بازار تعطیل می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو که برای اولین‌بار در سال ۱۹۰۵ برگزار شد، در اوج خود حداقل ۱۲۰ غرفه‌دار را به خود جلب کرد. در سال‌های اخیر، رویداد ژنو باید با نمایشگاه‌های بزرگ‌تر و محبوب‌تر در مونیخ و پکن رقابت می‌کرد.

کارشناسان اظهار کردند که عدم علاقه تولیدکنندگان به نمایشگاه ژنو در شرایط سخت صنعتی، رقابت نمایشگاه‌های پاریس و مونیخ که مورد علاقه صنعت داخلی آنهاست و سطوح سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای حفظ چنین شرایطی به عنوان ضربه نهایی برای دور بعدی را به صدا درآورد.

پس از چهار سال وقفه، با شروع توقف سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری کووید، برگزارکنندگان نتوانستند راه‌اندازی نمایشگاه را به عنوان شروعی تازه در بهار امسال، به جاده بازگردانند.

بر اساس گزارش رویترز، برگزارکنندگان اعلام کردند، این تصمیم به دنبال تشخیص این موضوع است که شرایط بازار در اروپا برای موفقیت نسخه‌های آینده مساعد نیست. با این حال، آنها همچنان در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره قطر نمایشگاه ژنو در نوامبر ۲۰۲۵ هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده