تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۴۳۱۱۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرکل صمت استان لرستان خبر داد؛

ظرفیت خودروسازی بروجرد ۶۰ هزار دستگاه است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان لرستان با بیان اینکه ظرفیت خودروسازی بروجرد ۶۰ هزار دستگاه است، گفت: با افتتاح خط تولید جدید در این شهرستان، ظرفیت تولید خودرو به ۱۲ دستگاه در ساعت خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، «بهمن جعفری» مدیرکل صمت استان لرستان، در خصوص طرح احیا سایت خودروسازی بروجرد، اظهار کرد: تمام تجهیزات این خط تولید توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح خودروسازی بروجرد سال ۱۴۰۲ با ظرفیت ۶ دستگاه خودرو در ساعت احیا شد، افزود: با افتتاح این خط تولید ظرفیت تولید خودرو به ۱۲ دستگاه در ساعت خواهد رسید و سال آینده نیز یک دستگاه دیگر به محصولات تولیدی این شرکت اضافه می‌شود.

مدیرکل صمت لرستان با بیان اینکه اکنون ۲ مدل خودرو در این سایت تولید می‌شود، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری اولیه در سایت خودرو سازی بروجرد ۳۰ میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری احیا و توسعه ۳/۳۳۰ میلیارد ریال و برنامه سرمایه‌گذاری در سال جاری ۱۰/۹۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: تعداد نیروی انسانی در ابتدای سرمایه‌گذاری ۸۷ نفر، تعداد نیروی انسانی موجود ۵۰۷ نفر، بودجه نیروی انسانی در سال جاری ۹۸۰ نفر و بودجه نیروی انسانی در سال آینده ۲ هزار نفر است.

جعفری در ادامه یادآور شد: مساحت کل زمین ۲۵۱ هکتار است که ظرفیت فعلی تولید ۳۰ هزار دستگاه در سال و ظرفیت نهایی تولید ۶۰ هزار دستگاه در سال است.

داروسازی بروجرد ۲۷۰ نوع فرآورده دارویی به بازار عرضه می‌کند

وی با بیان اینکه داروسازی بروجرد ۲۷۰ نوع فرآورده دارویی به بازار عرضه می‌کند، خاطرنشان کرد: کارخانه داروسازی اکسیر در زمینی با وسعت ۳۶ هکتار با زیر بنای معادل ۶۰هزار متر مربع در شهرستان بروجرد در استان لرستان واقع شده است.

مدیرکل صمت استان لرستان خاطرنشان کرد: این کارخانه از بزرگترین واحد‌های صنعتی کشور، در عرصه تولید دارو‌های انسانی است که با تکنولوژی پیشرفته خطوط تولید و مجموعه‌ای مجزا از ماشین آلات و تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و پرسنل کارآزموده و متخصص در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲۷۰ نوع فرآورده دارویی در دوز‌ها و اشکال گوناگون تهیه و به بازار عرضه می‌کند، ادامه داد: محصولات این شرکت شامل فرآورده‌های دارویی به شکل قرص، کپسول، آمپول، کاتریج، شربت ویال تزریقی و شربت، سافت ژل و پودر برای سوسپانسیون خوراکی است.

جعفری همچنین گفت: در کنار این حجم از تولیدات تخصصی، واردات و تولید دارو‌های انحصاری، تحت لیسانس و فرآورده‌های بیوتکنولوژی از دیگر محصولات شرکت است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده