تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۴۲۶۵۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اعلام کرد

جبران کاهش تولید فروردین در مجموع بهار/ وزارت صمت برای دو خودروساز برنامه دارد

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، با اشاره به کاهش تولید خودرو در فررودین‌ماه امسال، ضمن اعلام اینکه وزارت صمت برای دو خودروساز بزرگ برنامه‌های مهمی در نظر گرفته، از افزایش سه درصدی تولید در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تاکید کرد که کاهش تولید فروردین‌ماه، در مجموع تولید بهار جبران خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مهرداد خسروی، با اعلام این موضوع، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمهیدات و برنامه‌های مهمی برای دو شرکت خودروساز در نظر گرفته که با اجرایی شدن، آن کاهش تولید فروردین‌ماه در مجموع تولید سه ماهه اول سال جبران می‌شود و شاهد رشد مطلوبی در تولید خودرو خواهیم بود.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال بالغ بر ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده که در مقایسه با ۱۱۷ هزار دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، رشد سه درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در دومین ماه از سال جاری، حدود ۱۰۳ هزار دستگاه خودروی سواری به تولید رسیده که نسبت به تولید در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، حدوداً پنج درصد رشد یافته است. همچنین در مدت مذکور ۱۷ هزار دستگاه از انواع وانت‌ها با رشد ۱۵ درصدی تولید در این حوزه، تولید شده است.

سهم ۲۰ درصدی خصوصی‌ها از کل تولید خودروی کشور

این مقام صنعتی در وزارت صمت، سهم بخش خصوصی از تولید خودروی کل کشور در اردیبهشت‌ماه امسال را ۲۰ درصد اعلام کرد. 

بررسی آمار تولید خودروسازان بزرگ نشان می‌دهد که تولید خودروی سواری (وانت سایپا) در نخستین ماه از سال جدید، توسط ایران‌خودرو و سایپا (پارس‌خودرو به عنوان زیرمجموعه سایپا) نسبت به آمار تولید در مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کمتر بوده است.

به عبارت دقیق‌تر، صورت‌های مالی اعلام شده توسط ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو (به عنوان زیر مجموعه سایپا) نشان می‌دهد که در فروردین‌ماه امسال میزان تولید خودرو (سواری‌ها و وانت ۱۵۱ سایپا) در کشور توسط این خودروسازان ۴۵ هزار و ۹۱۶ دستگاه ثبت شده که نسبت به ۵۸ هزار و ۴۶۶ دستگاه خودرو تولیدی در فروردین سال گذشته، ۲۱ درصد کمتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده