تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۴۲۶۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی پاسخ داد:

چرا نقدینگی سرگردان به سمت تولید هدایت نمی‌شود

‌می‌متالز - نماینده مردم «شیراز و زرقان» با بیان اینکه باید نقدینگی را به سمت تولید سوق دهیم تاکید کرد:باید مقابل فعالیت‌های سوداگرانه و مخرب تولید را بگیریم تا نقدینگی به سمت تولید حرکت کند.

به گزارش می‌متالز، سیداسماعیل حسینی، با اشاره به اولویت‌های اقتصادی مجلس دوازدهم اظهار کرد: کشور در آینده نزدیک با چالش‌هایی مواجه خواهد شد.

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس دوازدهم بحران آب، بحران انرژی، ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، ناترازی پولی و بانکی و بحران جمعیت را از جمله چالش‌های مهم کشور قلمداد کرد و ادامه داد: این چالش‌ها حتی مربوط به آینده دور نبوده و مربوط به آینده نزدیک کشور است که باید برای آنها چاره‌اندیشی کرد. بنده معتقدم مجلس دوازدهم باید روی ۵ بحران برشمرده شده تمرکز کرده و کمیسیون‌های تخصصی مجلس به طور ویژه برای آنها چاره‌اندیشی کنند و در حقیقت در این بخش‌ها به دولت جدید کمک کنند. بنده هم سعی خواهم کرد که به شخصه به این حوزه‌ها ورود کنم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری با اشاره راهکار‌های لازم در رابطه با مهار تورم در کشور اظهار کرد: به واقع توجه و تقویت تولید، اساس رهایی از مشکلات اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام‌معظم رهبری در رابطه با تقویت و جهش تولید اظهار کرد: به واقع عمده مشکلات ما در رابطه با تولید است است، بنابراین هر رویکردی در حوزه اقتصاد به غیر از تولید دنبال شود به مانند یک سراب خواهد بود. همچنین ما باید هر چیزی که به تولید انبوه، با کیفیت، رقابت پذیر و با تاکید بر فناوری‌های نوین کمک می‌کند. مد نظر قرار داده و از آنها حمایت کنیم، چرا که تولید بر مبنای فناوری‌های نوین اشتغال‌زایی زیادی داشته و باعث افزایش تولید و کیفیت و همچنین بهره‌وری بالایی خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ناترازی انرژی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اظهار کرد: انرژی کشور در حوزه تولید، توزیع و مصرف باید بهینه باشد؛ بنابراین ما باید در حوزه فنی و مهندسی بخش انرژی از فناوری‌های جدید و هوشمند استفاده کنیم تا بتوانیم تلفاتمان و مصرفمان را بهینه کنیم.

حسینی با اشاره به تسهیل و گره گشایی از تولید به عنوان شاه بیت رفع مشکلات اقتصادی کشور، اظهار کرد: تسهیل و گره‌گشایی از تولید و همچنین تقویت آن باید محور امور قرار گیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف بانک‌ها در رابطه با تامین مالی تولید، اظهار کرد: به واقع در این بخش ما نیازمند کار نظارتی دقیق هستیم لذا رویکرد‌های منفعلانه از سوی بانک‌ها در این بخش پذیرفتنی نیست. ما به جای اینکه نقدینگی را سرگردان رها کنیم باید این موارد را به سمت تولید سوق دهیم. همچنین یکی از علت‌هایی که نقدینگی به سمت تولید هدایت نمی‌شود این است که در واقع سود برخی از بازار‌های موازی در مقایسه با تولید بالاتر است که باید جلوی این فعالیت‌ها گرفته شود چرا که این مساله باعث شده تا این نقدینگی به سمت تولید حرکت نکند. 

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد