تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۲۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کریمیان:

دولت چهاردهم از ایده‌های نخبگان و جوانان در رفع مشکلات اقتصادی استفاده کند

دولت چهاردهم از ایده‌های نخبگان و جوانان در رفع مشکلات اقتصادی استفاده کند
‌می‌متالز - نماینده مردم «سروآباد و مریوان» در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در شرایط فعلی به استقبال ایده‌های اقتصادی نو حرکت کرده و از نخبگان و جوانان در راستای رفع مشکلات اقتصادی بهره ببریم.

به گزارش می‌متالز، امید کریمیان، با اشاره به اولویت‌های اقتصادی دولت چهاردهم و رفع معضلاتی همچون کاهش نرخ تورم و قدرت خرید مردم، اظهار کرد: در حال حاضر عمده مشکلات کشور معطوف به مسائل اقتصادی و اشتغال می‌شود و باید برای این قبیل معضلات چاره‌اندیشی کرد.

نماینده مردم «سروآباد و مریوان» در مجلس با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم به این امید، مشارکت مناسبی را در انتخابات رقم زدند که به واقع گشایشی در مسائل اقتصادی کشور ایجاد شود؛ بنابراین ضرورت دارد تا رئیس‌جمهور منتخب و دولت چهاردهم رفع مشکلات اقتصادی کشور را در اولویت کاری خود قرار دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحولات اقتصادی منوط به گشایش در بسیاری از حوزه‌هاست، تاکید کرد: دولت چهاردهم باید در حوزه‌هایی نظیر سیاست خارجی و همچنین دیپلماسی اقتصادی فعال بوده تا از این طریق عمده مشکلات اقتصاد داخلی برطرف شود.

کریمیان ادامه داد: عمده مسائل در حوزه سیاست خارجی و سیاست داخلی باید به موازات هم پیش رفته تا دستاورد‌های حاصل شده تاثیرات خود را بر زندگی و معیشت مردم نشان دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ماحصل اقدامات دولت چهاردهم رفع بیکاری و کاهش نرخ تورم باشد، اظهار کرد: وقتی ما از تورم صحبت می‌کنیم باید متوجه باشیم که تورم روی قیمت کالای اساسی تاثیرگذار است. متاسفانه افزایش نرخ تورم باعث شده تا بسیاری از مردم در زمینه تهیه مایحتاج زندگی با مشکل مواجه شوند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتقای معیشت مردم وابسته به اشتغال آنهاست، اظهار کرد: اگر ما اشتغال پایداری ایجاد کرده و همچنین رونق تولید را مد نظر قرار دهیم، قطعاً عمده مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عملکرد نامطلوب بانک‌ها در ارائه تسهیلات بانکی به تولید و اشتغال زایی اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از بانک‌ها عملکرد نامطلوبی در ارائه تسهیلات اشتغال زایی به مردم داشته اند و در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

کریمیان با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از کارخانجات ما با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند، ادامه داد: بانک‌ها باید در این بخش فعال بوده و به معضلات کارخانجات در رابطه با سرمایه در گردش توجه و از آنها حمایت کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع اگر دولت آینده نگاه مناسبی به تولید داشته و همچنین از تولید حمایت کند مشکلات معیشتی مردم برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین دولت چهاردهم باید یک برنامه راهبردی اقتصادی داشته باشد تا بسیاری از مشکلات در کوتاه و بلند مدت برطرف شود.

کریمیان با بیان اینکه باید تیم اقتصادی دولت چهاردهم، تیمی کارکشته باشد، اظهار کرد: بسیاری از نیرو‌ها در گذشته آزمون خود را پس داده اند و ما نباید بازگشت به عقب داشته باشیم؛ لذا ما باید در شرایط فعلی به استقبال ایده‌های اقتصادی نو حرکت کرده و از نخبگان و جوانان در راستای رفع مشکلات اقتصادی بهره ببریم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده