تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۴۲۷۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش روزانه بورس ۱۶ خرداد/ ریزش ۶ هزار واحدی شاخص

‌می‌متالز - بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته نیز همانند روز‌های گذشته با فشار عرضه مواجه بود و روند خروج پول از بازار همچنان ادامه دارد.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام آخرین روز کاری هفته اگرچه محدودیت دامنه‌ی نوسان‌ها ادامه داشت، اما در اکثر سهام فشار عرضه مشاهده می‌شد. این در حالی است که بررسی معاملات روز‌های گذشته نیز نشان می‌دهد خروچ پول‌های سنگینی از بازار در حال وقوع است؛ بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۸۱ هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی ۲۵۰۰ واحدی به ارتفاع ۶۷۹ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «وامید»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «بپاس» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «خودرو» و «شپنا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «شفام»، «خاور» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۲ هزار میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴۳ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۸۷ نماد در محدوده مثبت و ۳۴۲ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۲۲ نماد در محدوده مثبت و ۲۰۴ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده