تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۴۲۹۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار ارز در آرامش؛ صدور قطعنامه هسته‌ای علیه ایران نگرفت

‌می‌متالز - مرتضی افقه؛ استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی درباره صدور قطعنامه هسته‌ای علیه ایران بیان کرد: چند مدتی است که بازار ارز آرامش و ثبات نسبی را تجربه می‌کند؛ بنابراین اجرای این قطعنامه نیز نمی‌تواند بازار را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش می‌متالز، مرتضی افقه؛ استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی، درباره صدور قطعنامه هسته‌ای علیه ایران بیان کرد: چند مدتی است که بازار ارز آرامش و ثبات نسبی را تجربه می‌کند؛ بنابراین اجرای این قطعنامه نیز نمی‌تواند بازار را تحت تأثیر قرار دهد.

وی افزود: در زمان صدور قطعنامه نقش کارگزاران و بازیگران ارز اهمیت دارد؛ چون این افراد بیشتر از سایر مردم جامعه از اخبار و موارد مؤثر بر بازار ارز آگاهی دارند.

افقه گفت: اجرایی شدن این قطعنامه در بلندمدت هیچ اثری روی بازار‌های مالی ندارد و حتی در کوتاه‌مدت نیز نمی‌تواند آثار جدی روی اقتصاد و بازار ارز بگذارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی تأکید کرد: این قطعنامه به‌علت اینکه آمریکا نیز موافق آن نیست اثر جدی و عمیقی روی اقتصاد نمی‌گذارد البته همراه با جریان‌های روانی است، چون متغیر‌های اقتصادی به مسائل روانی حساس هستند.

وی اضافه کرد: در نهایت باید بگوییم با صدور این قطعنامه تأثیر حقیقی و پایداری روی بازار‌های مالی رخ نمی‌دهد؛ حتی اگر نوسانی ایجاد شود آن کوتاه‌مدت و موقتی است و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی شرایط به ثبات خود بازمی‌گردد.

این استاد اقتصاد در پایان تأکید کرد: باز هم تأکید می‌کنم، این قطعنامه روی اقتصاد و بازار ارز آثاری ندارد و شاید جنبه روانی آن هم به‌صورت کوتاه‌مدت باشد که بعد از گذشت چند روز از بین می‌رود؛ در نتیجه جایی برای نگرانی و حتی ورود بازارساز به بازار ارز وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده