تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۴۳۰۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

مناقصات فولاد مبارکه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

‌می‌متالز - مدیر محصول سامانه ارتباط با تأمین‌کنندگان شرکت ایریسا گفت: با اجرای پروژه مشترک شرکت فولادمبارکه و شرکت ایریسا مناقصات فولاد مبارکه برای نخستین بار از ابتدای سال جاری به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حسین موذنی، مدیر محصول سامانه ارتباط با تأمین‌کنندگان شرکت ایریسا در خصوص پروژه مناقصات الکترونیک فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه در راستای اجرای این پروژه چند هدف را دنبال کرد که انجام فرآیند تأمین نیاز‌های خود با سرعت عمل و چابکی از جمله این اهداف بود.

وی با بیان اینکه حذف کاغذ در فرآیند انجام مناقصات و رفت و آمد پاکت از دیگر اهداف اجرای پروژه مناقصات الکترونیک فولاد مبارکه بود، تصریح کرد: همچنین در این فرآیند تأمین‌کننده امکان تبادل اطلاعات به صورت هفت در بیست و چهار را دارد.

مدیر محصول سامانه ارتباط با تأمین‌کنندگان شرکت ایریسا با بیان اینکه شفافیت با ایجاد بستر الکترونیکی در برگزاری معاملاتی که در حوزه خرید فولاد مبارکه انجام می‌شود را از دیگر اهداف اجرای پروژه مناقصات الکترونیک فولاد مبارکه دانست و ادامه داد: این پروژه سال گذشته موفق شد تائیدیه نهاد‌های مربوطه از جمله حراست، معاونت خرید و کمیسیون معاملات فولاد مبارکه را دریافت کند.

وی با اشاره به اجرای پایلوت ۲ ماهه پروژه مناقصات الکترونیک فولاد مبارکه ابراز کرد: در این فرآیند که حدود سه پرونده در بستر الکترونیک قرار گرفت همه ارزیابی‌ها و آسیب‌شناسی‌ها از سوی بخش‌های مربوطه انجام و آسیب‌های احتمالی برطرف شد.

موذنی اضافه کرد: در نهایت این پروژه به صورت رسمی از ابتدای سال جاری به بخش‌های مختلف شرکت فولاد مبارکه ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه فرآیند الکترونیکی کردن فعالیت‌ها در فولاد مبارکه در گذشته نیز اجرا و نتایج خوبی را به همراه داشته است، ابراز کرد، در این زمینه می‌توان به الکترونیکی شدن استعلام‌ها اشاره کرد.

مدیر محصول سامانه ارتباط با تأمین‌کنندگان شرکت ایریسا اضافه کرد: تا پیش از اجرای این طرح در بخش استعلام‌ها ۲ نفر کارشناس فعال بودند که هر کدام روزانه حداکثر موفق به استعلام سه محصول می‌شدند به گونه‌ای که این ۲ کارشناس اطلاعات کارشناسان خرید را جمع‌آوری و پرینت می‌گرفتند، برگه‌ها را پاکت کرده و تحویل پست می‌دادند و واحد پست پاکت‌ها را برای تأمین‌کنندگان ارسال می‌کرد و بالعکس تأمین‌کننده نیز پاسخ خود را با استفاده از پست برای شرکت فولاد مبارکه ارسال می‌کرد.

وی ادامه داد: در این فرآیند نقطه‌ای مغفول بود که چنانچه تأمین‌کننده آدرس خود را تغییر می‌داد، اعلام نیاز به دست تأمین‌کننده نمی‌رسید.

موذنی ادامه داد: با الکترونیکی شدن استعلام‌ها تعداد مراجعات کارشناسان از روزانه سه مورد به هشت مورد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین مدت زمان استعلام تا پیش از اجرای طرح الکترونیکی ۴۰ روز بود و با اجرای این طرح به ۱۰ روز کاهش یافت.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده