تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۳۲۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان سمنان اعلام کرد؛

۴۲ درصد طرح‌های سرمایه‌گذاری استان سمنان متعلق به گرمسار است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان سمنان با بیان اینکه گرمسار از ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، گفت: ۴۲ درصد طرح‌های سرمایه‌گذاری استان متعلق به گرمسار است.

به گزارش می‌متالز، «یادگار احمدی» بعد از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی سالن جلسات فرمانداری گرمسار، با بیان اینکه این شهرستان به دلیل نزدیکی به پایتخت ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، اظهار کرد: همین مزیت خوب باعث شد تا ۴۵ درصد صنایع استان در همین شهرستان قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه شش شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در گرمسار فعال هستند، افزود: این واحد‌ها توانستند نیرو‌های بسیاری را از گرمسار و شهر‌های اطراف برای اشتغال جذب کنند.

مدیرکل صمت استان سمنان با اشاره به اینکه چهار هزار و ۹۰۴ واحد صنفی در گرمسار وجود دارد، یادآور شد: این واحد‌ها توانستند ۱۲ هزار و ۲۶۰ نفر را شاغل کنند.

وی ضمن بیان اینکه ۳۷۱ طرح با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و سرمایه‌گذاری ۲۰۲ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال در استان وجود دارد، تصریح کرد: این میزان برای گرمسار ۱۴۸ طرح با سرمایه گذاری ۴۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال است که معادل ۴۲ درصد استان برآورد می‌شود.

احمدی با بیان اینکه ۹۴۲ پروانه بهره برداری متعلق به غرب استان سمنان است، گفت: این ظرفیت خوبی را برای اشتغال رقم زده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده