تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۳۷۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری سه میلیاردی شرکت اماراتی در آفریقا

‌می‌متالز - دی‌پی ورلد قصد دارد طی سه تا پنج سال آینده سه میلیارد دلار برای زیرساخت‌های بندری و لجستیکی جدید در آفریقا سرمایه‌گذاری کند تا رشد بلندمدتی را که شامل تقاضای فزاینده برای صادرات مواد معدنی حیاتی است، برآورده کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت دی‌پی ورلد قصد دارد ۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۹ در بنادر آفریقا سرمایه‌گذاری داشته باشد. دی‌پی ورلد شرکت ترابری دریایی اماراتی است که در زمینه ارائه خدمات کشتیرانی، اپراتوری بنادر و خدمات لجستیکی فعالیت می‌کند.

محمد آکوجی، مدیر اجرایی دی‌پی ورلد و مدیرعامل کشور‌های جنوب صحرای آفریقا، در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد که هزینه لجستیک و زنجیره تامین در سراسر آفریقا نسبت به سایر بازار‌های جهانی بسیار بالاست که فرصت خوبی است. او گفت که دی‌پی ورلد ۲ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری آتی را بر روی بنادر و یک میلیارد دلار را بر روی تجارت لجستیک متمرکز خواهد کرد.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، هشت کشور از ۱۵ اقتصاد جهان که سریع‌ترین رشد را دارند، امسال در آفریقا خواهند بود.

آکوجی اعلام کرد که پتانسیل آفریقا را باید در بلندمدت و نه در کوتاه‌مدت دید. آکوجی گفت که بازار پررونق مواد معدنی حیاتی از جمله مس از زامبیا و جمهوری دموکراتیک کنگو به افزایش نیاز به ظرفیت لجستیک کمک می‌کند.

او افزود که ما شاهد افزایش تقاضا طی چند سال گذشته بوده‌ایم که عمدتاً ناشی از کل انرژی الکتریکی در سطح جهان و تقاضا برای کالا‌هایی مانند کبالت، لیتیوم است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده