تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۵۸
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۳۲۶۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
بیات:

واردات خودرو از دست خودروسازان داخلی خارج شود/ اصلاح سازوکار واردات، خودرو را با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده می‌رساند

‌می‌متالز - نماینده مردم خمین در مجلس گفت: در صورتی که سازوکار واردات اصلاح شود نه تنها خودرو با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده می‌رسد بلکه خودروسازان نیز انگیزه لازم برای ارتقای کیفیت را پیدا خواهند کرد. زمانیکه خودرو‌های خارجی با قیمت‌های کمتر از خودروی داخلی وارد کشور شود، خودروسازان نیز ناچار خواهند شد که برای جلب نظر مردم به جنب و جوش افتاده و بازار ساماندهی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمد بیات درباره وضعیت بازار خودرو، گفت: مدیریت واردات خودرو به دست خودروسازان افتاد و با این وضعیت مشخص است که هیچ تغییر و تحولی در بازار خودرو رخ نخواهد داد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که مدیریت واردات خودرو از دست خودروسازان داخلی خارج می‌شد، رقابت موردنیاز برای ساماندهی بازار فراهم می‌شد البته منظور از واردات متضرر شدن تولید داخل نیست و هدف این نخواهد بود، اما اگر واردات خودرو به بخش خصوصی واگذار می‌شد، علاوه بر تامین نظر مردم، زمینه ارتقای خودروسازان نیز فراهم می‌شد.

وی اضافه کرد: واردات خودرو باید بستری برای ارتقای کیفیت خودرو‌های داخلی فراهم می‌کرد، اما متاسفانه این مهم محقق نشد و علت این موضوع را می‌توان در اینکه واردات به خودروسازان داخلی واگذار شد، جستجو کرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: در صورتی که سازوکار واردات اصلاح شود نه تنها خودرو با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده می‌رسد بلکه خودروسازان نیز انگیزه لازم برای ارتقای کیفیت را پیدا خواهند کرد. زمانیکه خودرو‌های خارجی با قیمت‌های کمتر از خودروی داخلی وارد کشور شود، خودروسازان نیز ناچار خواهند شد که برای جلب نظر مردم به جنب و جوش افتاده و بازار ساماندهی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده