تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۴۳۳۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کشف بزرگ‌ترین ذخایر فلزات کمیاب در اروپا

می متالز - شرکت معدنی Rare Earths Norway نروژ می گوید بزرگترین ذخایر ثابت شده اروپا از فلزات کمیاب بسیار ارزشمند را کشف کرده است که اخبار خوشحال کننده‌ای برای این کشور شمال اروپا و منطقه وسیع تر است.

به گزارش می‌متالز، این یکی از معدود ذخایری است که تحت مالکیت یا کنترل چین نیست. کشف بزرگ‌ترین ذخایر فلزات کمیاب قاره اروپا به عنوان یک امر خوشایند در تلاش اروپا برای شکستن سلطه چین بر عناصر کمیاب در نظر گرفته می‌شود.

انتظار می‌رود که تقاضا برای فلزات کمیاب و مواد معدنی حیاتی در سال‌های آینده با افزایش سرعت انتقال انرژی پاک، به طور تصاعدی افزایش یابد.

Rare Earths نروژ در بیانیه‌ای در ۶ ژوئن گفت که مجتمع فن کربناتیت آن در جنوب شرقی کشور دارای ۸.۸ میلیون تن کل اکسید‌های فلزات کمیاب TREOs با چشم‌انداز منطقی برای استخراج اقتصادی است.

این شرکت خبر از کشف حدود ۱.۵ میلیون تن از فلزات کمیاب مرتبط با آهنربا می‌دهد که می‌تواند در خودرو‌های الکتریکی و توربین‌های بادی استفاده شود.

این کشف، ذخایر عظیم عناصر کمیاب را که سال گذشته در کشور همسایه سوئد کشف شد، تحت الشعاع قرار داد.

یکی از اهداف قانون مواد خام حیاتی استخراج حداقل ۱۰ درصد از تقاضای سالانه اتحادیه اروپا برای فلزات کمیاب تا سال ۲۰۳۰ است و Rare Earths نروژ می‌گوید امیدوار است به رسیدن به این هدف کمک کند.

اکثر عناصر خاکی کمیاب در چین قرار دارند و تخمین زده می‌شود که دومین اقتصاد بزرگ جهان ۷۰ درصد استخراج سنگ معدن خاکی کمیاب و ۹۰ درصد پردازش سنگ معدن خاکی کمیاب را به خود اختصاص دهد.

چین بزرگ‌ترین شریک اتحادیه اروپا برای واردات عناصر خاکی کمیاب در سال ۲۰۲۲ بود که ۴۰ درصد از کل واردات را بر اساس وزن به خود اختصاص می‌دهد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد