تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۴۳۴۴۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آرین موتور از محصولات ژاپنی خود در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد

‌می‌متالز - شرکت آرین پارس موتور، یکی دیگر از خودروسازان داخلی است که در گذشته با هدف مونتاژ محصولات میتسوبیشی آغاز به کار کرده بود. اما اکنون با ورود سه محصول ژاپنی به سبد محصولات این شرکت، گویا هدف دیرینه آرین موتور به واقعیت می‌پیوندد.

به گزارش می‌متالز، بیست‌ویکمین نمایشگاه خودرو شیراز آغاز شد و آرین موتور بیشترین تعداد رونمایی و معرفی محصول جدید را به خود اختصاص داده است. گروه آرین در این نمایشگاه از چهار خودرو جدید لاماری برقی، میتسوبیشی اوتلندر پنج نفره، میتسوبیشی اوتلندر هفت نفره و میتسوبیشی ASX برای نخستین بار رونمایی کرد.

لاماری ایما برقی

لاماری برقی با آپشن‌هایی مانند کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم تشخیص بین خطوط، ترمز خودکار اضطراری، کروزکنترل تطبیقی، هشدار نقطه کور، هشدار تصادف از جلو، کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری و دستیار کمکی تغییر لاین در کنار بسیاری آپشن‌های دیگر که یک موتور الکتریکی به قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر دارد.

آرین موتور از محصولات ژاپنی خود در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد

این خودرو انرژی مورد نیاز موتورخود را از یک باتری لیتیومی با ظرفیت ۸۶ کیلووات ساعت تأمین می‌کند که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین باتری‌های موجود روی خودرو‌های برقی است و در چرخه استاندارد می‌تواند پیمایش حدود ۶۳۰ کیلومتر را با یک بار شارژ برای لاماری EV فراهم کند.

سه مدل از میتسوبیشی در راه بازار ایران

میتسوبیشی اوتلندر به عنوان یک کراس اوور سایز متوسط محسوب می‌شود که آرین موتور نسخه ۲۰۲۳ آن را در قالب تیپ‌های پنج نفره و هفت نفره باسیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل تمام چرخ محرک، در قالب هفت تیپ مختلف به دست مشتریان ایرانی می‌رساند. این خودرو نیروی خود را از یک موتورتوربوشارژ با کد B۴۰۴ به حجم ۱.۵ لیتر دریافت می‌کنند. توان خروجی پیشرانه معادل ۱۶۰ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است که راه خود را به سوی چرخ‌ها از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی هشت سرعته پیدا می‌کند.

آرین موتور از محصولات ژاپنی خود در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد

میتسوبیشی ASX دیگر محصول وارداتی از میتسوبیشی است که در نمایشگاه خودرو شیراز حضور دارد. مدل ASX از لحاظ ابعادی در سگمنت کوچک‌تر از اوتلندر قرار می‌گیرد. این کراس اوور کامپکت قوای محرکه خود را مدیون یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲۰۰۰ سی‌سی است که در بالاترین بازدهی خود می‌تواند ۱۴۸ اسب بخار قدرت به علاوه ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی ۶ سرعته به چرخ‌های جلو برساند. شتاب صفر تا ۱۰۰ میتسوبیشی ASX جدید تقریباً برابر ۹/۶ ثانیه است.

آرین موتور از محصولات ژاپنی خود در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد

چهار کیسه هوا سیستم کنترل پایداری، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع AC با دریچه‌های عقب، خروجی برق ۱۲ ولت، پورت USB، بلوتوث، ورود بدون کلید، سانروف، سنسور پارک عقب، چراغ‌های جلو با فناوری LED و آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن تنها بخشی از امکانات و آپشن‌های میتسوبیشی ASX است.

فروش ویژه محصولات GAT

همچنین آرین موتور در این نمایشگاه اقدام به فروش ویژه محصولات GAT کرده است. این محصولات با ارایه تخفیف و از سوی نمایندگی قاسم‌پور به عنوان نماینده‌رسمی لاماری در شیراز فروخته می‌شود.

در این نمایشگاه سبد کاملی از محصولات GAT عرضه شد که می‌توان به دو نوع اوکتان هشت نقطه‌ای و سه نقطه‌ای، تمیزکننده‌های سیستم سوخت‌رسانی در سه مدل پلاس، معمولی و خودرو‌های هیبریدی، کاتالیزورشوی، شست‌وشودهنده‌های موتور و اسپری تمیزکننده دریچه گاز اشاره کرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین