تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۴۳۴۶۱
سرویس خبر : زمین شناسی

مناسبات علمی و مهندسی ایران و تاجکستان در زمینه علوم‌زمین توسعه خواهد یافت

‌می‌متالز - نشست مشترک کمیته دولتی مدیریت زمین و ژئودزی جمهوری تاجیکستان با معاونان و مدیران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور و معاونان ایشان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس این گزارش، این نشست در راستای اهداف تفاهم‌نامه امضا شده بین روسای‌جمهور ایران و تاجیکستان با حضور رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (ره) و امامعلی رحمان تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۹، انجام شد و به زودی با امضای تفاهم‌نامه دوجانبه مناسبات دو کشور جهت انتقال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف علم‌زمین به کشور تاجیکستان توسعه خواهد یافت.

در این دیدار معاونان و مدیران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به اعلام و تشریح فعالیت‌ها و دستاورد‌های سازمان متبوع خود در زمینه‌های مختلف پرداختند و حاضران نسبت به نیازسنجی کشور تاجیکستان در حوزه علوم‌زمین، ایجاد نقشه‌راه تعاملات دو کشور جهت تعیین تکلیف مناسبات دو طرف، انتقال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان و زمینه‌سازی جهت توسعه تعاملات آتی در زمینه‌های زمین‌شناسی، اکتشاف معادن، مطالعات ژئوشیمی، توسعه پایگاه داده‌های علوم‌زمین تاجیکستان، توسعه ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های فعال در زمینه دانش‌بنیان، برگزاری دوره‌های آموزشی جهت ارتقای سطح علمی و مهندسی کارکنان سراداره زمین‌شناسی تاجیکستان‌و... توافق کردند.

شایان ذکر است؛ اعضای کمیته دولتی مدیریت زمین و ژئودزی جمهوری تاجیکستان پیش از حضور در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از سازمان نقشه‌برداری و سازمان فضایی ایران نیز جهت بررسی نقاط مشترک همکاری بازدید کرده بودند.

همچنین در پایان این نشست رئیس کمیته دولتی مدیریت زمین و ژئودزی جمهوری تاجیکستان و هیات همراه ایشان از موزه علوم‌زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بازدید به عمل آوردند.

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

عناوین برگزیده