تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۳۵۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارتقای سطح آموزش مهارتی کارگران

‌می‌متالز - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتقای سطح آموزش مهارتی کارگران و راه‌اندازی مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای را از جمله برنامه‌های مهم در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، مهرداد عظیمی، از صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی جوار و بین کارگاهی به عنوان یکی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ نام برد.

وی گفت: در حال حاضر سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای بیش از ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی در اختیار دارد و بخشی از ظرفیت آموزش را در کنار صنایع کشور ایجاد کرده تا از این طریق جریان آموزش را به خط تولید نزدیک کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که به عنوان ماموریت سازمان در سال جاری با جدیت دنبال خواهیم کرد.

عظیمی از ارائه بیش از ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر دوره آموزش در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در دو بخش دولتی و غیردولتی ارائه شده که نسبت به مدت مشابه قبل از رشد ۳۲ درصدی برخوردار بوده است.

وی همچنین به افزایش تعداد آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای اشاره کرد و گفت: صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد در دولت سیزدهم ۱۱۹۴ درصد رشد داشته و طی این مدت رشد ۴۲ درصدی در سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای و رشد بیش از ۹۰ درصدی در تعداد بنگاه‌های پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی را شاهد بودیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده