تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۴۳۶۰۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

عراق بر واردات میلگرد عوارض ۲۰ درصدی وضع کرد/ فولادسازان عراقی از سختی رقابت با ایرانی‌ها می‌گویند

‌می‌متالز - عراق با هدف حمایت از تولید داخل بر واردات میلگرد ۲۰ درصد عوارض وضع کرد، این در حالی است که این کشور یکی از اصلی‌ترین بازار‌های میلگرد ایران به شمار می‌آید.

به گزارش می‌متالز، وب‌سایت استیل رادار روز پنج‌شنبه ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) از افزایش تعرفه‌های واردات میلگرد به عراق خبر داد؛ بنا بر این خبر دولت عراق با هدف تقویت اقتصاد کشور و کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی تعرفه پایداری را بر واردات میلگرد اعمال کرده است.

عراق بنا دارد با اعمال تعرفه‌ها تولید داخل را تشویق کند و از میزان وابستگی به واردات بکاهد. بر همین اساس دولت عراق عوارض گمرکی ۲۰ درصدی بر واردات میلگرد از تمام مبادی وضع کرده است، این عوارض در حالی وضع می‌شود که تقاضا برای میلگرد در عراق رو به رشد است.

این گزارش در ادامه از ایران به عنوان صادرکننده بزرگ میلگرد به عراق یاد می‌کند و می‌افزاید که با وضع تعرفه‌ها از سوی عراق صادرات میلگرد از ایران به این کشور با چالش مواجه می‌شود، ایران از دیرباز سهم چشمگیری در تامین میلگرد عراق داشته است و در سال گذشته ۶۴درصد از کل صادرات میلگرد ایران به مقصد عراق صورت گرفت.

تولیدکنندگان داخلی عراق با اعلام خرسندی از این تصمیم دولت از افزایش مشکلات در رقابت با تامین‌کنندگان خارجی می‌گویند و به طور ویژه به ایرانی‌ها و قیمت‌های غیرقابل رقابت آنها اشاره می‌کنند.

عراق در سال گذشته نیز با هدف حمایت از تولید داخل بر واردات میلگرد از همه مبادی تعرفه ۳۰ درصدی وضع کرده بود.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده