تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۴۳۷۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در ماه آینده؛

پیش‌بینی فعالان بازار ارز از روند قیمت دلار

‌می‌متالز - با وجود تعطیلی روز دوشنبه ۲۸ خرداد به مناسبت عید قربان و بازار تعطیل کشور‌های همسایه، در هفته جاری می‌توان بازار آرامی برای ارز پیش‌بینی کرد. با وجود این، کارشناسان اقتصادی معتقدند هرچه به انتخابات نزدیک‌تر شویم تاثیرگذاری برخی تفکرات بر قیمت دلار پررنگ‌تر خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، فعالان بازار، ارزپاشی سیاست‌گذار را مانعی برای رشد قیمت دلار می‌بینند و معتقدند ریتم رنج این اسکناس تا انتخابات پابرجاست. قیمت دلار در شروع هفته پایانی خرداد درحالی در روند رنج بازگشایی شد که معامله‌گران معتقدند بازار ارز دچار ریسک‌های سیاسی نیست و خط مشی کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری را دارای اهمیت بیشتری می‌دانند.

قیمت دلار در پایان معاملات نقدی روز شنبه با کاهش ۱۰۰ تومانی به کانال هشتم از کریدور پنجم بازگشت و در پله پایانی این کانال بسته شد.

پیش‌بینی قیمت دلار

برخی فعالان بازار ارز به بازار نیمه‌تعطیل کشور‌های همسایه در ایام عید قربان اشاره می‌کنند و می‌گویند در صورت بازگشایی بازار هرات، امکان افزایش تقاضا برای دلار تهران وجود دارد و همین موضوع به افزایش قیمت دلار بعد از تعطیلات عید قربان کمک می‌کند. با وجود این، آنها احتمال صعود به کریدور بالاتر تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری را برای دلار پایین می‌دانند.

با وجود تعطیلی روز دوشنبه ۲۸ خرداد به مناسبت عید قربان و بازار تعطیل کشور‌های همسایه، در هفته جاری می‌توان بازار آرامی برای ارز پیش‌بینی کرد. با وجود این، کارشناسان اقتصادی معتقدند هرچه به انتخابات نزدیک‌تر شویم تاثیرگذاری برخی تفکرات بر قیمت دلار پررنگ‌تر خواهد شد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد